تاریخ : 1398,چهارشنبه 05 تير02:50
کد خبر : 317159 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نقش تعیین‌کننده کنکور در سرنوشت نسل آینده کشور

باتوجه به حساسیت برگزاری کنکور سراسری و باتوجه به نقش تعیین‌کننده آن در سرنوشت نسل آینده کشور اعتمادسازی در حوزه‌های برگزاری کنکور در شهرستان کهگیلویه بیش از همه چیز مورد توجه مسئولان باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، کمتر از 10 روز دیگر به برگزاری بزرگترین رقابت علمی کشور فرصت باقی مانده و روزهای طلایی برای داوطلبان است و علاوه بر آنها خانواده‌هایشان نیز این روزها شرایط ویژه‌ای دارند و با حساسیت بیشتری روزهای پایانی را پشت‌سر می‌گذارند.

دانش‌آموزان و داوطلبان پس از 12 سال زحمت و تلاش شبانه‌روزی می‌آیند که خود را در یک رخداد علمی سنجش کنند و حاصل زحمات این‌همه سال درس خواندن را بگیرند، به‌همین دلیل برگزاری چنین آزمون بزرگی برای مسئولان و متولیان امر به‌خصوص در شهرستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و همه به نوعی در تلاشند تا به‌بهترین نحو ممکن از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایند.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با محوریت برگزاری کنکور سراسری و با حضور فرماندار کهگیلویه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان، مدیران ادارات و دستگاهای خدمات‌رسان، مدیران دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی و نیز جمعی دیگر از اعضای شورای آموزش و پرورش و اصحاب رسانه ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: حساسیت برگزاری کنکور به حدی است که باید همه ادارات و دستگاها پای کار باشند تا بتوانیم به‌خوبی این رقابت علمی را برگزار کنیم.

علی پورک‌پور افزود: متولی برگزاری کنکور در استان‌ها معمولأ به‌عهده آموزش عالی است اما به واسطه اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان ظرفیت بالایی دارد، متولی برگزاری کنکور در شهرستان شده است.

وی با اشاره به سنگینی حجم کار تصریح کرد: در کنکور سراسری امسال تعداد 4 هزار و 582 نفر داوطلب در سطح شهرستان کهگیلویه و بخش‌های چاروسا و دیشموک حضور دارند که از این رقم، تعداد 2 هزار و 484 نفر داوطلب دختر و تعداد 2 هزار و 98 نفر داوطلب پسر هستند.

پورک‌پور عنوان کرد: باتوجه به اینکه امسال اولین سالی است که دانش‌آموزان خروجی نظام 3-3-6 امتحان کنکور می‌دهند، 2 نوع امتحان کنکور برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم در کنکور امسال گفت: در کنکور سراسری امسال از تعداد 4 هزار و 582 نفر داوطلبی که حضور دارند، تعداد یک‌هزار و 466 نفر داوطلب نظام جدید و تعداد 3 هزار و 116 نفر داوطلب نظام قدیم هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد داوطلبان گروهای آزمایشی به‌ترتیب در گروه علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، هنر و زبان خارجه حضور دارند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد: در کنکور سراسری امسال تعداد 18 حوزه اجرا در 8 مکان در سطح شهرستان داریم و بیشترین تعداد داوطلبان در روز جمعه در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به‌تغییر مکان تعدادی از حوزه‌های برگزار کننده کنکور تصریح کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از حوزه‌ها به‌لحاظ امکانات سرمایشی در سال گذشته مشکلاتی داشتند، امسال نیز تلاش کرده و حوزه‌های مورد نظر را به مکان‌های جدیدتری منتقل کردیم.

پورک‌پور در ادامه عنوان کرد: کارت ورود به جلسه داوطلبان از تاریخ نهم تیرماه جاری بر روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و حوزه رفع نقص نیز باحضور نماینده سازمان سنجش از تاریخ دهم تیرماه در اداره آموزش و پرورش شهرستان دایر است.

وی افزود: ادارات خدمات رسان و اداره مخابرات شهرستان از تاریخ نهم تیرماه تا پایان برگزاری کنکور سراسری نهایت همکاری را با مجموعه آموزش و پرورش شهرستان داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به عدم حضور شهردار دهدشت در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش مهمترین شورای شهرستان است و شهردار دهدشت عضو انتصابی این شوراست اما متأسفانه از آذرماه سال گذشته تاکنون شهردار دهدشت در هیچ یک از جلسات شورای آموزش و پرورش شرکت نکرده ‌و عدم حضور ایشان دارد برای ما معنادار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حساسیت برگزاری کنکور از رسانه‌ها درخواست می‌کنم نسبت به پوشش این آزمون بزرگ با ما همکاری کنند و چنانچه موارد ایرادی وجود داشت آنرا اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن رفع شود.

در ادامه فرماندار کهگیلویه باتسلیت به‌مناسبت 7 تیرماه سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهار داشت: کنکور یک مرحله سرنوشت‌ساز در آینده فرزندان است و وظیفه داریم از استرس اولیاء و دانش‌آموزان بکاهیم.

جعفر نیکبخت افزود: در روز برگزاری کنکور به یک آرامش نسبی نیاز داریم تا بتوانیم آن را به‌خوبی برگزار کنیم.

وی با اشاره به لزوم برقراری نظم و امنیت در حوزه‌های برگزاری تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه بسیار مهمی در برقراری نظم و امنیت کنکور برعهده دارد و می‌طلبد که فرمانده ‌انتظامی باحساسیت بیشتری این مورد را دنبال کند.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان و نیز جمعیت هلال احمر شهرستان باهمکاری با مدیریت آموزش و پرورش کهگیلویه نسبت به استقرار 3دستگاه آمبولانس در مکان‌های تعیین شده اقدام کنند.

فرماندار کهگیلویه در پایان خاطرنشان کرد: اعتمادسازی در حوزه‌های امتحانی باید به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد تا دیگر شاهد مشکلاتی از قبیل آزمون استخدامی در شهرستان نباشیم.