تاریخ : 1398,چهارشنبه 05 تير17:50
کد خبر : 317225 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

چرا باید اسکوتربرقی ناین بات مینی پرو بخریم؟

مکانیزم چرخش در مینی پرو ناین بات بسیار ساده از سایر برندهاست. برای چرخش این اسکوتر تنها کافی است اسکوتر سوار پاهای خود را به سمت چپ یا راست بچرخاند با این عمل، اهرمی که در بین پاهای اسکوتر سوار قرار گرفته است دستور چرخش را به چرخ­ها می­دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها افراد زیادی به اسکوترهای برقی علاقمند شده­اند. حضور این اسکوترها در بازار باعث استقبال عده زیادی از آن­ها شده است. در این مقاله می­خواهیم یکی از محبوب­ترین و با کیفیت­ترین اسکوترهای بازار به نام: Ninebot Mini Pro را معرفی کنیم پس با ما همراه شوید تا با این اسکوتر پر قدرت آشنا شوید:

در سال­های اخیر اسکوترهای برقی توانسته­اند طرفداران بسیاری را به خود جذب کنند. از این رو آینده درخشنای در انتظار آن­ها ست. اسکوترها در ابتدای حضورشان به بازار تنها نوعی وسیله تفریحی و سرگرمی به نظر می­رسیدند. اما حالا اسکوترها را می­توان وسیله ای خود تعادلی دانست که نه تنها جنبه تفریحی داشته بلکه کاربردی نیز هستد و از مسئولین پاساژهای تجاری گرفته تا مامورین پلیس نیز از آن استفاده می­کنند.

اسکوترهای برقی به دست شرکتی آمریکایی به نام Segway به تولید انبوه رسیدند و به وسیله­ای برای حمل و نقل انفرادی افراد تبدیل شدند. در ابتدای سال 2001  اسکوترها نوعی وسیله تفریحی تجملی محسوب می­شدند که قیمت بسیار بالایی داشتند. اما هم اکنون از اسکوترها با عنوان وسیله ای کابردی برای حمل و نقل انفرادی یاد می­شود که با هزینه مناسبی می­توان آن را تهیه کرد.

Ninebot نیز یکی دیگر از برندهای فعال در زمینه اسکوتر برقی است که اسکوترهای برقی بسیاری با طراحی­ها و اندازه­های مختلف را تولید کرده است. اسکوتر Mini Pro یکی از محصولات این کمپانی است که در دسته اسکوترهای کوچک قرار می­گیرد. در ادامه قابلیت­ها و ویژگی­های این اسکوتر را با هم بررسی می­کنیم:

طراحی
طراحی ظاهر Ninebot Mini Pro شباهت بسیاری با سایر اسکوترهای موجود در بازار دارد. جا به جایی مینی پرو به واسطه وزن 12 کیلوگرمی و ابعاد کوچکش به راحتی امکان پذیر است و در خودرو یا وسایل نقلیه عمومی می­توان به راحتی آن را حمل کرد.

جزئیاتی که در طراحی این اسکوتر قرار داده شده باعث زیبایی هر چه بیشتر آن شده است. یکی از ویژگی های این اسکوتر که آن را از محصولات مشابه خود متمایز می سازد اهرم فرمان آن است که از آن برای فرمان گیری استفاده می شود.

بخش جلویی اسکوتر مینی پرو دارای نمایشگری است که مقدار شارژ باقی مانده باطری را نشان می­دهد همچنین اتصالاتی از جمله: محل اتصال کابل شارژ نشانگر بلوتوث و کلید پاور دستگاه نیز در این بخش قرار دارند. همچنین در این بخش چراغ­هایی قرار گرفته است تا مسیر مقابل اسکوتر سوار را در هنگام تاریکی روشن کند. بخش عقبی اسکوتر نیز دارای چرخ­هایی است که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارند به وسیله اپلیکشن مخصوص ناین بات می­توانید رنگ­ها مورد نظر خود را انتخاب کنید. رنگ این چرخ ها در زمان­های مختلف مانند: حرکت به جلو، چرخش، ترمز و ... تغییر خواهد کرد.

چرا باید اسکوتربرقی ناین بات مینی پرو بخریم؟

در ساخت ناین بات پرو از استاندارد IP54 استفاده شده که اسکوتر را در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم می­سازد. برای جلوگیری از برخورد اسکوتر با زمین و اجسام کوچک روی زمین ارتفاع اسکوتر از سطح زمین 9 سانتی متر در نظر گرفته شده است. همچنین برای قراگیری پای اسکوتر سوار نیز محل مخصوصی از جنس پلاستیک در نظر گرفته شده که مانع از انتقال لرزش جاده به اسکوتر سوار می­شود.

نحوه کار
رشد اسکوترهای برقی در بین خریداران در سال­های اخیر بسیار قابل ملاحضه بوده است. مکانیزم حرکتی اسکوتر ناین بات پرو مشابه سایر محصولات است. برای کنترل این اسکوتر کافی است روی آن بیایستید و بدن خود را اندکی به جلو خم کنید. در بخش جلو و عقب محل قرارگیری پاهای اسکوترسوار سنسورهایی قرار دارد که فشار وارد شده بر اسکوتر را تشخیص می­دهند.

اگر اسکوتر سوار فشار بیشتری وارد کند دستگاه به ماژول کنترل سیگنال مخصوصی ارسال می کند. از آنجا که وزن افراد مختلف با هم متفاوت است امکان وجود درصدی خطا در سنسورهای اسکوتر وجود دارد از این رو سازندگان اسکوتر برقی از سنسورهای مختلفی مانند: Tilt و ژیروسکوپ استفاده کرده اند. این سنسورها اطلاعات کاربر یعنی فشار وارد شده و زاویه اسکوتر را دریافت می­کنند و در صورت مغایرت اطلاعات آن ها را تصحیح کرده و دستور حرکت را به موتور های الکتریکی موجود در چرخ ها که In-Wheel Motors نامیده می شوند ارسال می­کنند. همچنین اگر قصد داشته باشید که اسکوتر را از حرکت باز دارید یا به سمت عقب حرکت کنید کافی ست که بدن خود را به سمت عقب بکشید.

چرا باید اسکوتربرقی ناین بات مینی پرو بخریم؟

توان تولیدی موتورهای الکتریکی ناین بات مینی به طور متوسط 800 وات است. که نشان دهنده قدرت حرکت اسکوتر با سرعت 18 کیلومتر بر ثانیه است. این سرعت 4 برابر بیشتر از سرعت پیاده روی یک فرد عادی است. از این رو از Mini Pro می­توان به عنوان یه وسیله نقلیه برای رفتن به محل­هایی با مسافت کم بدون شیب و دست انداز استفاده کرد.

موتورهای الکتریکی قدرتمند این اسکوتر می­توانند در هر لحظه 2000 وات نیرو تولید کنند به همین دلیل مینی پرو  توانایی رقابت با موتور سیکلت­های برقی را دارد.

چرا باید اسکوتربرقی ناین بات مینی پرو بخریم؟

مکانیزم چرخش در  مینی پرو ناین بات بسیار ساده از سایر برندهاست. برای چرخش این اسکوتر تنها کافی است اسکوتر سوار پاهای خود را به سمت چپ یا راست بچرخاند با این عمل، اهرمی که در بین پاهای اسکوتر سوار قرار گرفته است دستور چرخش را به چرخ­ها می­دهد.

چرخ­های ناین بات قابل زاویه گرفتن نیستند به همین دلیل برای چرخش اسکوتر باید از روش تفاضلی استفاده کرد. اما مکانیزم چرخش اسکوترهای دیگر به این صورت است که اسکوتر سوار به طرفین فشار وارد کرده، این فشار توسط چرخ ها دریافت شده و چرخ­ها شروع به چرخیدن می­کنند.

چرا باید اسکوتربرقی ناین بات مینی پرو بخریم؟

از توجه شما به این مطلب سپاسگزاریم در صئرتی که قصد خرید این اسکوتر برقی و یا موتور برقی دارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا به سامانه ایران اسکوتر www.irscooter.com مراجعه نمایید و پس از بررسی و مقایسه مدل های مختلف اقدام به خرید نمایید.


کد خبرنگار : 16