تاریخ : 1398,شنبه 08 تير13:38
کد خبر : 317552 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

زندگی امام صادق(ع) یک دانشگاه، مدرسه و مکتب است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: زندگی امام صادق(ع) یک دانشگاه، مدرسه و مکتب است و از هر بُعد و جهت که به زندگی این حضرت نگاه شود حرف‌ها و درس‌های زیادی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: زندگی امام صادق(ع) یک دانشگاه، مدرسه و مکتب است و از هر بُعد و جهت که به زندگی این حضرت نگاه شود حرف‌ها و درس‌های زیادی دارد.

وی افزود: خداوند متعال شرایط خوب و مناسبی را در آن دوران فراهم کرد که امام صادق(ع) به تحکیم مبانی شریعت اسلام بپردازد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: گاهی گفته می‌شود که امام صادق(ع) مؤسس مذهب و مکتب شیعه است، این یک حرف نادرست است زیرا مکتب شیعه چیزی جز اسلام ناب محمدی نیست و امام صادق(ع) در حقیقت اسلام ناب محمدی را تثبیت، تحکیم و احیا کرد.

وی گفت: تشیع همان درس‌هایی که رسول خدا در ۲۳ سال پیامبری به امت آموزش دادند و امام صادق(ع) با فرصتی که خداوند در اختیار ایشان قرار داد حدود ۴ هزار شاگرد را به طور مستقیم و غیرمستقیم تربیت کردند.

شفیعی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص مدیون بودن چهره علمی تشیع به امام صادق(ع)، اظهار کرد: در زمان امام صادق شکل‌گیری و تثبیت جهت علمی شیعه انجام شد و آوازه علمی امام صادق آن‌قدر بلند است که بخشی از عظمت علمی ایشان از زبان عالمان و دانشمندان غیر شیعی بیان شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به رهبر و راهنما بودن امام، عنوان کرد: اگر ادعا کنیم که شیعه و پیرو ائمه هستیم اما به دنبال ائمه حرکت نکنیم یک ادعای مبتنی بر واقعیت نیست، همان‌طور که امروز افرادی را نقد می‌کنیم که ادعای پیروی از امام خمینی را دارند اما در عمل متناقض حرکت می‌کنند.

وی افزود: شیعه واقعی کسی است که هم در گفتار و هم در عمل پیرو امام خود باشد و باید سلوک، رفتار و عملکرد ما به‌گونه‌ای باشد که مروج مکتب و مذهب تشیع باشد.

شفیعی گفت: همه مردم به‌ویژه علما، حوزه علمیه و مراجع تقلید باید به وظیفه سنگینی که امروز دارند عمل کنند و آن وظیفه انتشار آموزه‌های مکتب جعفری و انتقال آن به جهان بشریت است.