تاریخ : 1398,دوشنبه 10 تير05:48
کد خبر : 317807 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه ایلام دانشجوی مهندسی نفت پذیرش می‌کند

معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مجوز اولین دوره پذیرش رشته مهندسی نفت در دانشگاه ایلام گرفته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مصطفی نعمتی معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: مجوز رشته مهندسی نفت در مقطع کارشناسی از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم گرفته شده است و در مهرماه سال‌جاری اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته انجام خواهد گرفت.

وی  افزود: ظرفیت پذیرش دانشجویان مهندسی نفت ۴۰ نفر از طریق آزمون سراسری انجام خواهد شد. با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در استان ایلام و ضرورت توسعه صنایع مرتبط در چند سال اخیر، دانشگاه ایلام تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: اساس‌ دروس‌ رشته مهندسی نفت مبتنی‌ بر مکانیک‌ سیالات‌، دینامیک‌ گازها، ترمودینامیک‌ سیالات‌، انتقال‌ جرم‌ و اقتصاد مهندسی‌ است‌ تا مهندسینی کارآمد تربیت شوند که‌ بتوانند روش‌های‌ بهینه‌ بهره‌برداری‌ از منابع‌ نفت‌ و گاز را طراحی‌ و اجرا کنند.

به گفته نعمتی بیش از ۶ هزار دانشجو در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند که ۵۴ درصد این تعداد را خانم‌ها تشکیل خواهند داد.

لازم به ذکر است، وجود ۵/ ۳ درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز، ایلام را به یکی از قطب‌های مهم انرژی ایران تبدیل کرده است.