تاریخ : 1398,سه شنبه 11 تير16:12
کد خبر : 317992 - سرویس خبری : زنان

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

محرومیت ۳۰ تا ۳۵ درصد دختران از ازدواج با هم کفو خود/ بی توجهی مسئولین به بدحجابی دامن زده

پژوهشگر مسائل زنان و خانواده گفت:اکثریت دانشجویان ما الان از زنان هستند،یعنی حدود ۶۵ درصد تا ۷۰ درصد و اینها دارند با ۳۰ تا ۳۵ درصد کُفو خودشان ازدواج می‌کنند و مابقی دانشجویان از ازدواج با کُفو خودشان محروم هستند و باید با کم سوادتر از خودشان ازدواج کنند برای همین می‌بینیم زن فرهیخته ما نمی‌تواند ازدواج کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرشته روح افزا استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده هم در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های بیانیه گام دوم که به میزبانی نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاهها برگزار شد،گفت: عدالت جنسیتی در کشور ما یک بحث بسیار مهم است و نباید عدالت را فقط در حوزه اقتصادی ببینیم.

وی ادامه داد:شما فکر کنید ما یک اقتصاد ۱۰۰ درصدی درست داشته باشیم ولی آیا وقتی خانه و خانواده در حال اضمحلال است اقتصاد درست همه چیز حل خواهد شد؟

روح‌افزا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی،تصریح کرد:زمانی که شرق و غرب تقسیم می‌شد فکر نمی‌کرد چیزی مانند انقلاب اسلامی جلو بیاید و بتواند حرف برتر بزند.این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما داریم حیات مردم زیر سؤال می‌بریم،گفت:ما الان در بحث حقوق زنان،با عنوان حقوق زنان داریم حق آنها را می‌گیریم. الان اینگونه مطرح می‌شود که رفتن به ورزشگاه و دوچرخه سواری کردن حق زنان است. از طرفی تحت عنوان حقوق بشر هم داریم حقوق بشر را از بین می‌بریم.

وی تاکید کرد:ما وقتی مرد را بیکار می‌کنیم و به زن شغل می‌دهیم داریم بی‌عدالتی مضاعف ایجاد می‌کنیم. وقتی از اشتغال به عنوان حق یک زن صحبت می‌شود مشکلاتی پیش خواهد آمد.

این پژوهشگر مسائل زنان و خانواده افزود:اکثریت دانشجویان ما الان از زنان هستند،یعنی حدود ۶۵ درصد تا ۷۰ درصد و اینها دارند با ۳۰ تا ۳۵ درصد کُفو خودشان ازدواج می‌کنند و مابقی دانشجویان از ازدواج با کُفو خودشان محروم هستند و باید با کم سوادتر از خودشان ازدواج کنند برای همین می‌بینیم زن فرهیخته ما نمی‌تواند ازدواج کند.

روح‌افزا ادامه داد:الان نزدیک به ۲۰ میلیون جوان انتظار ازدواج داریم که بین ۱۵ تا ۲۹ سال دارند. وقتی فرزند ما نمی‌تواند بعد از طی کردن مقاطع تحصیلی شغل داشته باشد یعنی حق ازدواج را از آنها گرفته‌ایم.وی با بیان اینکه فضای مجازی بزرگترین ظلم را به حوزه زنان و خانواده می‌کند، اختلاط در محل کار بالاترین بی‌عدالتی به خانواده‌هاست.

این استاد دانشگاه گفت: چادر مشکی الان حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است! کدام خانواده کارگری می تواند برای همسر و فرزند خودش چادر تهیه کند؟ کاری که رضا خان با کشف حجاب انجام داد را برخی مسئولان مربوطه با بی‌توجهی به تامین هزینه چادر انجام می‌دهند.

روح‌افزا در ادامه با انتقاد از اینکه یک زن کنار ماشین بایستد و کالا بفروشد، تاکید کرد: الان بالاترین بحث روز زنان در آمریکا و اروپا بحث کشته شدن فرزندان به دست مادران است. آیا ما هم قرار است این بستر را فراهم کنیم؟

وی گفت: ما نتوانستیم در آرمانگرایی واقع بینانه امنیت خانواده را ابقا کنیم. حق خانواده و فرزندان باید ابقا شود. داشتن فرزند حق زنان ماست. اینها را داریم می‌گیریم و اسمش را هم می‌گذاریم حقوق زنان!


کد خبرنگار : 86