تاریخ : 1398,دوشنبه 17 تير02:13
کد خبر : 318727 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تحصیل ۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام با دانشگاه عراق در سطح پذیرش دانشجو برای تمامی مقاطع تحصیلی تعامل خوبی دارد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر ۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام نشست روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری گفت: دانشگاه‌ها قلب تپنده جامعه هستند و باید همزمان و همراه با تغییرات در جامعه تصمیمات و راهکار‌های متناسبی را ارائه دهند. اگر جامعه در شرایط تحول قرار بگیرد، طبیعی است دانشگاه‌ها باید پیشتاز این تحول قرار بگیرد و اگر کشور در معرض تحریم و یا نوعی مقاومت قرار بگیرد، در این شرایط نیز انتظار می‌رود دانشگاه‌ها پای کار باشند و با ارائه راهکار‌های مؤثر به جامعه و مدیران اجرایی کمک کنند تا بتوانند مشکلات و مسائل موجود برطرف شود.

اکبری افزود: طبیعی است هر دانشگاهی که در عین حال که مستقل است و راهکار‌های ملی - منطقه‌ای و استانی را به مدیران اجرایی ارائه می‌دهد، اما خانواده آموزش عالی به صورت کلی و در مجموع نیز باید با مشورت و هم‌افزایی از تجارب یکدیگر استفاده کنند تا برآیند همفکری و همراهی این مراکز سبب عبور از این مرحله سخت و ارائه راهکار و پیشنهاد‌های مؤثر برای مقابله با تحریم‌ها شود؛ بنابراین در هفته جاری دور هم جمع خواهیم شد تا با همفکری همه مسئولان آموزش عالی و در عین حال مسئولان اجرایی تراز اول کشور برای حل مشکل تحریم چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه ایلام همچنین به چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های کشور که بیشترین ارتباط و تعامل را با دنیای خارج دارد، بخش دانشگاهی است. ما در زمینه خرید دستگاه‌ها و تجهیزات پژوهشی با موانع و مشکلاتی در شرایط تحریم مواجه شدیم و در حوزه خرید مواد آزمایشگاهی نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده است، اما تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است با روش‌های قانونی و درست اداری مسیر تحریم را دور بزنیم و در نهایت از این مسیر عبور کنیم، اما واقعیت این است که تحریم‌ها در فعالیت‌های دانشگاهی بی‌تاثیر نبودند.

اکبری با تاکید بر اینکه دانشگاه ایلام بیشترین تعامل بین‌المللی خود را با کشور عراق دارد، گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در قوی‌ترین نقطه کشور قرار دارد، طبیعی است بیشترین تعامل را با کشور‌های منطقه و همسایه داشته باشیم در عین حال با سایر کشور‌های مسلمان از جمله مالزی و افغانستان در ارتباط هستیم.

به گفته وی، دانشگاه ایلام با دانشگاه عراق در سطح پذیرش دانشجو برای تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکتری تعامل خوبی دارد به گونه‌ای که در حال حاضر ۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه وجود دارد. ضمن اینکه در حوزه تبادل استاد برگزاری همایش‌های خارجی و بین‌المللی همکاری‌های خوبی دارد.