تاریخ : 1398,سه شنبه 18 تير01:20
کد خبر : 318908 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌های برتر دنیا

نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نظام رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را منتشر کرد و  دانشگاه گیلان در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت.

دانشگاه گیلان به ترتیب در رشته‌های عمران و مهندسی مکانیک در سال ۲۰۱۹ در بین ۳۰۰ و ۴۰۰ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگ‌های قرار گرفت.

لازم به ذکر است،  رتبه ­بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه ­بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ چین منتشر می­ شود که این رتبه بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگ‌های منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می­ شود.

رتبه بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ در۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

رتبه بندی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ از ۵ شاخص به شرح جدول زیر جهت ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های برتر دنیا بهره گرفته است. وزن هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر رشته تغییر می‌کند.


کد خبرنگار : 38