تاریخ : 1398,چهارشنبه 19 تير15:19
کد خبر : 319114 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شرکت بیش از ۱۲ هزار دستیار پزشکی در آزمون‌های ارتقا و گواهینامه

بیش از ۱۲ هزار دستیار پزشکی پنجشنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ در سی و هشتمین دوره آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی شرکت می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سی و هشتمین دوره آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی ۹ صبح فردا پنجشنبه ۲۰ تیرماه ۹۸ در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری برنامه دستیاری تخصصی پزشکی برگزار می‌شود.

تعداد ۹ هزار و ۹۹۵ دستیار در آزمون ارتقاء و تعداد ۳ هزار و ۲۳۳ دستیار در آزمون گواهینامه‬ شرکت می کنند.

دستیاران شرکت کننده در آزمون می توانند با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۹۸ به دانشگاه خود مراجعه کنند.

به همراه داشتن کتاب، جزوه، تلفن همراه و هرگونه وسایل الکترونیک و سایر وسایل شخصی در جلسه امتحان ممنوع است و از ورود این وسایل به محل آزمون جلوگیری خواهد شد.

آزمون ارتقا دستیاری شامل دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی است. ارزیابی درون بخشی با ۱۵۰ نمره از سوی گروه‌های آموزشی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است انجام می‌شود و بخش آزمون کتبی به صورت نیمه متمرکز در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

نمره آزمون کتبی ارتقا سالیانه دستیاران در کلیه رشته‌های تخصصی باید بر مبنای ۹۰ نمره محاسبه شده و با منظور کردن نمرات مکتسبه دستیاران در آزمون‌های کتبی دوره‌ای (بر مبنای ۶۰ نمره) نهایتاً نمره آزمون کتبی بر مبنای ۱۵۰ نمره به این دبیرخانه اعلام شود. نمره آزمون کتبی گواهینامه تخصصی دستیاران رشته‌های تخصصی بر مبنای ۱۵۰ نمره محاسبه می‌شود.

کلید آزمون ارتقا - گواهینامه تخصصی سال ۹۸ بلافاصله پس از برگزاری آزمون و با توجه به برنامه زمانبندی مراحل مختلف اجرای آزمون به نحو مقتضی در اختیار دستیاران قرار می‌گیرد. رسیدگی به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاه‌های مربوطه است.