تاریخ : 1398,چهارشنبه 19 تير20:02
کد خبر : 319141 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

واکنش کاربران توئیتر به عصبانیت دولتی‌ها از «گاندو»؛

حمایت از گاندو، انتقاد از دولت/ مقایسه جالب «گاندو» با «برجام»

پخش سریال گاندو از تلویزیون باعث واکنش های مختلفی از طرف مردم و دولت شد. موضوع این سریال جیسون رضاییان، جاسوس آمریکایی بود که به دلیل ارتباط او با دولت ساخت این سریال با انتقاد دولتی ها همراه شد اما به نظر می رسد مردم به عنوان مخاطبان اصلی این فیلم از آن راضی بوده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پخش سریال گاندو از تلویزیون باعث واکنش های مختلفی از طرف مردم و دولت شد. موضوع این سریال جیسون رضاییان، جاسوس آمریکایی بود که با ورود به بدنه دولت سعی کرده بود تا راه های دور زدن تحریم های ایران را برای امریکا مشخص کرده بود. حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در واکنش به این فیلم در توئیتر خود نوشت: ۱. دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد ۲. صدا و سیما هم پول ندارد سریال بسازد ۳. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند. ۴. با گاندو، گنده نمی شوید.

واکنش های دولتی ها محدود به آشنا نماند و ظریف هم با توجه به قسمت های پایانی گاندو از حضور موثر وزارت امور خارجه در این پرونده گفت و حرفهای آشنا مبنی بر پول نداشتن برای ساختن فیلم را تکرار کرد.

این در حالی است که این فیلم نه تنها توانسته بود مردم را پای تلویزیون بکشاند و باعث واکنش های مثبت آنان شود بلکه باعث ایجاد حس غرور ملی و اعتماد به کشور هم شده بود.

در نهایت این مردم بودند که پس از واکنش های دولت در مورد سریال گاندو،با انتقاد از عملکرد دولت در توئیتر از این فیلم حمایت کردند. برای مثال یکی از کاربران با اشاره به واکنش آشنا در مورد عدم بودجه برای ساخت سریال نوشت: دولت اگر جلو درصد کمی از رانتهای ارزی به اعوان و اقوام را بگیرد، می تواند دهها سریال و فیلم بسازد؛ البته کارگزارانی که برای فریب افکار عمومی مرتب در صحنه واقعی سیاست و زندگی مردم فیلم بازی میکنند، نیازی به تولید فیلم و سریال تلویزیونی ندارند.

عده ای دیگر نیز این ماجرا را با مذاکره در برجام مقایسه کردند. یکی از کاربران در این مورد نوشت: اگه اون زمانی را که دولت روحانی صرف مذاکره در برجام کرد، چهارتا جاسوس شناسایی و با آمریکا مبادله میکرد دستاورد ارزس مملکت خیلی بیشتر میشد تازه نه درصد غنی سازی رو پایین می آوردیم و نه بتون تو قلب راکتور میریختیم.

در ادامه واکنش کاربران توئیتر به سریال گاندو را بخوانید:


کد خبرنگار : 85