تاریخ : 1398,پنجشنبه 20 تير01:49
کد خبر : 319203 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه‌های تک جنسیتی با دانشگاه‌های مادر ادغام نمی‌شوند

رئیس دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد در رابطه با طرح آمایش آموزش عالی گفت: قرار است دانشگاه‌های کوچک از ظرفیت دانشگاه‌های معین(مادر) در استان استفاده کنند و اصلا بحث ادغام و انحلال وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسینی، رییس دانشگاه تک جنسیتی (دخترانه) کوثر بجنورد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو پیرامون مساله ادغام دانشگاه های تک جنسیتی ذیل طرح آمایش گفت: در این مساله بحث ادغام کلی مطرح نیست. بحث اصلی مساله آمایش و ساماندهی است که طبق آن قرار است به وسیله آن دانشگاه‌های کوچک از ظرفیت دانشگاه‌های معین (مادر) در استان استفاده شود و اصلا بحث ادغام و انحلال وجود ندارد.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد ادامه داد: ذیل طرح آمایش در همه زمینه‌ها و رشته‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌های معین (مادر) یک استان دانشگاه های دیگر استان می‌توانند از ظرفیت آن دانشگاه استفاده کنند و  قرار نیست دانشجویان فضای متفاوتی داشته باشند و دانشگاه‌ها پس از اجرای این طرح همانند قبل به حیاط خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: برای مثال اگر دانشگاه معین یا مادر در استان سلف سرویس، سالن ورزشی، کتابخانه مجهز و مناسبی دارد طی این هم افزایی دیگر دانشگاه‌ها در همان استان نیز می‌توانند از تجهیزات دانشگاه معین همان شهر استفاده کنند و در کل بحث اصلی در این طرح بیشتر بحث سرمایه و ماموریت گرایی است که باعث می‌شود دانشجویان هدف‌مند و با تجربه پیش بروند.