تاریخ : 1398,پنجشنبه 20 تير05:03
کد خبر : 319213 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تاسیس ۱۳۰ انجمن ورزشی در مراکز علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هر سال 30 هزار دانشجو به طور میانگین در برنامه ای فرهنگی این دانشگاه شرکت می‌کنند، گفت: برای رونق ورزش در میان قشر جوان دانشجویی 130 انجمن ورزشی را در مراکز علمی کاربردی راه اندازی کرده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی این دانشگاه هر سال در  فعالیت های فرهنگی و ورزشی افزایش می یابند،گفت: طبق آمار معاونت فرهنگی دانشگاه ، در سال های اخیر تعداد شرکت کنندگان در همایش ، المپیادها و جشنواره ها افزایش رو به رشدی داشته است که نشان از وجود پتانسیل بسیار بالای دانشگاه و استقبال دانشجویان دارد.

وی افزود: هر چقدر مشارکت جوانان در برنامه های فرهنگی و ورزشی افزایش یابد دانشگاه یک گام به اهداف خود نزدیک تر شده است به طوری که در سال 1396 براساس جمعیت دانشجویی آن زمان ما با 5 درصد رشد در المپیادهای ورزشی روبرو بودیم این موضوع در حالی است که در سال 1397 نیز این میزان رشد به 8 درصد رسید و امسال نیز رشد مشارکت دانشجویان به 10 تا 12 درصد خواهد رسید.

امید تصریح کرد:یکی از ویژگی های مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری فعالیت های فرهنگی و ورزشی و همچنین جشنواره هایی مانند حرکت و قران است که توانسته استعداد ها و توانایی های دانشجویان را احیا کند و یک اتفاق بزرگ دانشجویی را در کشور رقم بزند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان خاطر نشان کرد:این دانشگاه اهتمام ویژه ای به مقوله ورزش دارد به طوری که جنس فعالیت دانشجویی و فرهنگی ما نسبت به دیگر دانشگاه ها متفاوت استچراکه در گستردگی سطح کشور برگزار می شود.