تاریخ : 1398,جمعه 21 تير18:44
کد خبر : 319386 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کریمیان: آزمون‌ ارشد سطح علمی دانشجویان را کاهش می‌دهد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیر کبیر گفت: مسبب کاهش سطح علمی دانشجویان، تنوع سهمیه‌ها و آزمون‌های ورودی کارشناسی ارشد سازمان سنجش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سید محمد حسین کریمیان، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره بازنگری برنامه درسی این دانشگاه گفت: از سال ۹۷ به بعد ۱۴۰ واحد درسی مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر مورد بازنگری قرار گرفت. این ۱۴۰ واحد شامل دروس نظری، دروس عملی، آزمایشگاه و پروژه‌های دانشجویان بود.

کریمیان با بیان اینکه اعمال بازنگری دروس در مدت زمان سه الی چهار ساله انجام می‌شود؛ ادامه داد: ما از سال ۹۷ این برنامه را اعمال کرده ایم اگر این طرح نیازمند اصلاحاتی باشد درحین این دوره چهار ساله اعمال خواهد شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه سطح علمی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد افت یافته است؛ عنوان کرد: دانشگاه امیر کبیر به دلیل اینکه در پذیرش دانشجو تنها رتبه‌های برتر کشور را می‌پذیرد در مقطع کارشناسی ورودی‌هایی با سطح علمی بالا دارد.

وی با بیان این که مسائل و مشکلاتی چندی در بحث توزیع سهمیه‌ها جهت پذیرش دانشجو وجود دارد؛ افزود: تصویب قانونی در مجلس با موضوع افزایش سهمیه‌ها در پذیرش دانشجو، در دوسال گذشته دانشگاه‌ها را با تنوع سهمیه در دوره کارشناسی روبرو کرد. این امر موجب شد تا تعداد داوطلبان در رشته‌های دانشگاهی افزایش یابد؛ که به تبع آن دانشگاه‌ها شاهد کاهش کیفیت علمی  شدند.

کریمیان در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیر کبیر از سطح علمی خوبی برخوردارند، اما دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه از چنین سطحی برخوردا نیستند. دلیل این افت سطح علمی در مقطع کارشناسی ارشد را می‌توان آزمون سازمان سنجش در جهت جذب دانشجو دانست.