تاریخ : 1398,شنبه 22 تير02:40
کد خبر : 319447 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه صنعتی اراک برای دختران ورودی جدید خوابگاه ندارد

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: با توجه به اینکه آمار دقیقی از خروجی‌های خوابگاه و همچنین ورودی‌های دانشگاه در سال تحصیلی جدید نداریم، فعلا اعلام کرده ایم که دانشگاه خوابگاه ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی گودرزی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از ارتقای خوابگاه‌های این دانشگاه در تابستان امسال خبر داد و گفت: خوابگاه دانشگاه صنعتی اراک در تابستان سال ۹۷ تا حدی ارتقا پیدا کرد، اما برای اینکه به صورت کامل به خوابگاه سطح دو ارتقا یابد، نیازمند رسیدن به شاخص‌های لازم است.

گودرزی با بیان اینکه برای دست یابی به خوابگاه سطح دو باید اتاق‌ها ۴ تخته شوند، گفت: همچنین باید نسبت سرویس‌های بهداشتی و فضای آشپزخانه در خوابگاه‌ها متناسب با تعداد دانشجویان ساکن باشد و براساس جدول استاندارد‌های خوابگا درجه دو، نیاز به تکمیل سیستم آتش نشانی، لباسشویی، تعمیر کتابخانه و تقویت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی صورت گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک بیان کرد: سال گذشته رنگ آمیزی خوابگاه‌ها انجام شده و امسال صرفا محل‌هایی که کثیف شده باشند، دوباره رنگ می‌شوند و همچنین موکت‌های اتاق‌ها هم در صورت نیاز، امسال تعویض می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اراک صرفا در یک ساختمان خوابگاهی دخترانه به دانشجویان خوابگاه ارائه می‌کند، گفت: حدود ۱۰۰ تخت خوابگاهی فعال در این خوابگاه وجود دارد.

گودرزی با بیان اینکه ممکن است در سال تحصیلی جدید نیاز به خوابگاه خودگران برای دختران باشد، گفت: با توجه به اینکه آمار دقیقی از خروجی‌های خوابگاه و همچنین ورودی‌های دانشگاه در امسال نداریم، براساس پیش بینی‌ها یک خوابگاه خودگردان را فعلا برای حضور دختران آماده کرده ایم.

وی گفت: در دفترچه کنکور نیز دانشگاه صنعتی اراک را فاقد خوابگاه اعلام کرده ایم.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک گفت: دانشجویان پسر در این دانشگاه در خوابگاه‌های خودگردان اسکان دارند.