تاریخ : 1398,شنبه 22 تير14:22
کد خبر : 319497 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

در بخش درمان آسیب‌های اجتماعی نهاد نقش کمک کننده را دارد

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی حوزه‌هایی که به نهاد ارجاع شده مثل موضوع ازدواج و ترویج آن فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام رستمی، پیرامون رویکرد نهاد رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها متولی مستقیم دارد. معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه‌ها مسئول مدیریت فضا‌های اجتماعی، فرهنگی و روانی دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها هستند.

وی افزود: نهاد رهبری خود را به عنوان مجموعه‌ای کمکی که هرجا کسی باری را بر دوش گرفته است می‌بیند و به آن کمک می‌کند و در بحث آسیب‌های اجتماعی لزوما تصدی گری را برعهده ندارد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های سراسر کشور ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی حوزه‌هایی که به نهاد ارجاع شده مثل بحث ازدواج و ترویج ازدواج فعالیت‌های خوبی انجام شده و گزارشی در این باره تهیه شده است که به زودی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مبنایی و معرفتی حوزه‌های دیگر آسیبهای اجتماعی مثل ابتلا به مواد مخدر، ناهنجاری‌های اخلاقی، رفتاری و امثالهم  که در اختیار ما هست به صورت مداوم در حال بازنگری و انجام کار‌های مربوط به آن هستیم مثل دروس معارف در دانشگاه‌ها، که ممکن است در حوزه‌های معرفتی به این موضوع‌ها ربط پیدا کند و یا تقویت جریان‌های اصیل فرهنگی و مذهبی مثل هیئات مذهبی در دانشگاه‌ها و مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی.

رستمی گفت: در بخش‌هایی مثل پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی نهاد نقش کمک کننده را دارد، چرا که از قبل مسئولین و متولی این حوزه‌ها در دانشگاه‌ها مشخص شده است.