تاریخ : 1398,شنبه 22 تير18:01
کد خبر : 319549 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سرنوشت دفترچه سوالات کنکور چه می‌شود؟

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه سوالات کنکور سراسری سازمان سنجش که هر سال در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد در نهایت با مبالغ اندکی به داوطلبان کنکور سال های بعد فروخته می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا حسین توکلی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان سنجش آموزش کشور، این دفترچه‌ها در نهایت در اختیار داوطلبان کنکور قرار می‌گیرد.
وی در توضیح بیشتر، افزود: سازمان سنجش هر ساله با صدور اطلاعیه‌هایی این دفترچه‌ها را با قیمت ارزان‌تر از طریق مراکز دانشگاهی یا آموزش و پرورش در اختیار افرادی که قرار است در سال های بعد کنکور بدهند، می گذارد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: پس از پایان فرایند کنکور، دفترچه‌ها به طور کامل بررسی می شوند چون با وجود توضیحات مکرر در جلسات کنکور، داوطلبان گاه پاسخنامه را میان دفترچه سوالات قرار داده و به مراقبان تحویل می دهند.

توکلی ادامه داد: در زمان بررسی پاسخنامه ها، با استعلام از دفترچه سوالات به دنبال پاسخنامه می گردیم، در مواردی حتی داوطلب پاسخنامه را با خود از حوزه آزمون خارج می سازد. در این مواقع تا درب منزل داوطلب برای دسترسی به پاسخنامه خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه دفترچه های سوالات بعد از پایان کنکور امحاء یا خمیر نمی شود، تاکید کرد: این دفترچه ها بار دیگر مورد استفاده داوطلبان قرار می گیرد. برخی افراد سودجو این سوالات را به شکل های مختلف با کلیدهای اشتباه منتشر کرده و با قیمت های گزاف به داوطلبان می فروشند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: هزینه ای که بابت فروش این دفترچه ها از داوطلبان کنکور دریافت می شود، به جیب سازمان سنجش نمی رود و این مبالغ در قالب حق الزحمه به توزیع کنندگان دفترچه ها در دانشگاه ها و مراکز آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

کنکور دکتری سال ۹۸ روز جمعه سوم اسفندماه ۹۷، کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه و کنکور سراسری ۹۸ روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار شد که به ترتیب در کنکور دکتری ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر، کارشناسی ارشد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر و کارشناسی یک میلیون و ۵۱ هزار داوطلب در جلسه حاضر شدند و به سوالات پاسخ دادند.