تاریخ : 1398,شنبه 22 تير20:44
کد خبر : 319563 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رستمی: تبیین مسئولیت نسل جدید در بیانیه گام دوم

رستمی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مأموریت نسل جدید در بیانیه گام دوم انقلاب برای ۴۰ سال دوم انقلاب تببین شده است و در این بیانیه پیام ویژه‌ای برای نسل اول صادر و تاکید شده که با تمام قوا از نسل دوم در راستای اجرای برنامه ۴۰ ساله دوم انقلاب حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، دانشگاه‌ها را محل رشد جوانان دانست و گفت: وقتی در دانشگاه اقدامی در راستای رشد دانشجویان انجام شود، ما نیز در رشد و پاداش آن سهیم خواهیم بود و همچنین اگر کوتاهی صورت بگیرد، در آن کوتاهی سهیم هستیم.

وی با بیان اینکه دوام یک انسان در عالم آثار و باقیات او است و در همین زمینه نسل و فرزند جزء ماندگارترین سرمایه‌های انسان هستند، افزود: ارزشمندترین سرمایه‌ها را خانواده‌ها پرورش داده و در اختیار ما دانشگاهیان قرار داده‌اند و ما نیز در همین خصوص در حد توان خود مسئول هستیم.

رستمی با اشاره به تاثیر فضای مجازی و تغییر گروه‌های مرجع در جامعه، تصریح کرد: در همین راستا باید به وظایف خود درست عمل کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه فضا و شرایط امروز شرایط آسانی نیست، گفت: در این شرایط است که نحوه مدیریت خود را نشان می‌دهد و امیدواریم جزء کسانی باشیم که در دوران سختی، قدمی برای خدمت به نظام و مردم برداشته‌اند.

رستمی در ادامه بیان داشت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اصلاح آیین‌نامه مدیریت دانشگاه سعی داریم از پیشنهادات و نظرات رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید استفاده کنیم تا در مسیر اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها گام برداریم.

وی افزود: ضعفی که این اسناد و برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد موضوع پیگیری کیفیت اجرا در گروه‌های هدف و نظارت بر آنهاست که باید برطرف و اصلاح شود. در شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها مسائل به‌صورت تخصصی مطرح شده و راهبرد و مصوبات این سند نیز باید به‌صورت پایش‌شده عملیاتی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سفر به اردبیل در گردهمایی اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: جریان احیای معنویت در ایران در تمام نقاط جهان تاثیر گذاشت و سبب شد ادیان دیگر مانند مسیحیت با الهام از انقلاب اسلامی دچار تغییر و تحول شوند و با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی به سمت معنویات گام بردارند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران مورد گفت‌وگوی جریان‌های مختلف سیاسی قرار نمی‌گیرد که دلیل آن وقوع انقلاب اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به از بین رفتن معنویت در قرن بیستم و بیست و یکم تصریح کرد: در عصر مدرنیته معنویت الهام‌بخشی و جلوه‌های خود را از دست داد و بعضی از دانشمندان این عصر را عصر پایان معنویات نام‌گذاری کردند، اما در ادامه هویت جدیدی تحت عنوان جریان احیای معنویت در ایران به نام انقلاب اسلامی رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم و ضد انقلابی ناکام دانست و بیان کرد: دشمنان در رسیدن به تمام اهداف خود در رابطه با براندازی انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند و در حال حاضر انقلاب اسلامی مقتدرانه‌تر از همیشه در دنیا قد علم می‌کند‌.

وی تشریح کرد: یکی از حیله‌های دشمن تجزیه کشورهای خاورمیانه و در رأس آن ایران بود که قصد داشتند با تجزیه ایران کشور‌های کوچک و ضیعف جدیدی به وجود آورند تا مبادا امنیت‌شان توسط کشور پرقدرت و یکپارچه ایران تهدید شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی کشور ما از لحاظ علمی به‌صورت محسوسی پیشرفت کرد، به‌طوری که مطابق آمار نسب به سال ۲۰۰۰ تولید علم در کشور ۲۰ برابر رشد کرده است و این پیشرفت‌ها با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به‌دست آمده است.

رستمی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مأموریت نسل جدید در بیانیه گام دوم انقلاب برای ۴۰ سال دوم انقلاب تببین شده است و در این بیانیه پیام ویژه‌ای برای نسل اول صادر و تاکید شده که با تمام قوا از نسل دوم در راستای اجرای برنامه ۴۰ ساله دوم انقلاب حمایت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ابراز خشنودی از سفر به استان شهیدپرور اردبیل اظهار داشت: اردبیل یک شهر الهام‌بخش برای تمام نقاط کشور بوده و ملت ایران مدیون حماسه شکل‌گرفته از این دیار است.

وی با تمجید از عملکرد صفویه در اردبیل گفت: حماسه صفویه سبب شکل‌گیری ایران فعلی است و پیشرفت‌ها و حماسه‌های رخ داده دوره صفویه در کشور به هیچ‌وجه قابل انکار نیست.