تاریخ : 1398,شنبه 22 تير23:10
کد خبر : 319594 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

فیس بوک در آستانه پرداخت بیشترین جریمه تاریخ

سازمان‌های نظارتی آمریکا جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری علیه شرکت فیسبوک را تایید کرده‌اند. اگر این جریمه در نهایت اجرایی شود، فیسبوک‌ با فاصله‌ی زیادی رکورددار پرداخت جریمه برای کمیسیون تجارت فدرال می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ کمیسیون تجارت فدرال آمریکا پس از تحقیقاتی ادامه دار درباره شکست فیس بوک در حفاظت از اطلاعات مشتریان، روز گذشته رأی به جریمه 5 میلیارد دلاری فیس بوک داده است. البته وزارت دادگستری آمریکا نیز این رأی را بررسی خواهد کرد.

جریمه 5 میلیارد دلاری مربوط به کدام تخلف فیس بوک است؟
درحال حاضر دلیل این جریمه کمیسیون تجارت فدرال مشخص نیست اما احتمالاً شامل محدودیت‌هایی درباره شیوه کنترل اطلاعات کاربران در فیس بوک نیز باشد.

کمیسیون تجارت فدرال مشغول تحقیق درباره ادعاهایی بوده است دایر بر اینکه شرکت مشاوره کمبریج آنالتیکا به شیوه های نامناسب داده های 87 میلیون کاربر فیسبوک را به دست آورده بود. فیسبوک و کمیسیون تجارت از تایید این گزارش ها خودداری کرده اند.

تحقیقات فدراسیون تجارت فدرال، اف تی سی، در ماه مارس ۲۰۱۸ شروع شد که پس از انتشار گزارش هایی دایر بر جمع آوری اطلاعات میلیون ها کاربر فیسبوک برای استفاده در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

بعد از جریان کمبریج آنالیتیکا این شرکت زیر ذره‌بین قرار گرفت و البته بعد از آن هم فیسبوک چند بار دیگر به خاطر مشکلات مربوط به نقض حریم خصوصی توجهات زیادی را جلب کرد.

بیشترین جریمه تاریخ
اگر این جریمه در نهایت به تایید برسد، فیسبوک‌ با فاصله‌ی زیادی رکورددار پرداخت جریمه برای کمیسیون تجارت فدرال می‌شود. رکورد فعلی جرایم FTC با 22.5 میلیون دلار در دست گوگل قرار دارد.