تاریخ : 1398,یکشنبه 23 تير03:17
کد خبر : 319611 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

واکنش دانشجویان به بازگردانی ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز گفت: ما مخالفت صریح خود را به بازگردانی ماشین‌سازی به تملک صندوق بازنشستگی فولاد اعلام می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدصالح ترکمان، مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عودت شرکت ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد گفت: سازمان خصوصی سازی ادعا می‌کند در سال ۹۴ ماشین سازی تبریز به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده است و صندوق بازنشستگی فولاد وکالت داد تا ما ماشین سازی را بفروشد و معادل مبلغ آن را به این صندوق فولاد پرداخت کند.

ترکمان در ادامه تصریح کرد: با این مبنای ذکر شده واگذاری از شخص به شخص می‌شود و ذیل قوانین خصوصی سازی نیست و بحث قیمت گذاری آن متفاوت می‌شود و اینکه ماشین سازی تبریز با قیمت کارشناسی شده شهریور ۹۴ در اردیبهشت ۹۷ فروخته می‌شود.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز مطرح کرد: به خاطر مواردی که پیش آمد قرار داد قربانعلی فرخزاد فسخ شد و ماشین سازی تبریز عودت داده شد به صندوق بازنشستگی فولاد و ادعای آن‌ها بر این اساس که، چون قبل از اینکه ماشین سازی را به بفروشیم در تملک صندوق فولاد بوده است.

وی در ادامه گفت: بسیج دانشجویی بر اساس استعلام و بحث بودجه شرکت‌ها دولتی در سال ۹۵ و ۹۶ این ادعا را رد می‌کند اگر ماشین سازی سال ۹۴ فروخته شده چطور درسال ۹۵ و ۹۶ ردیف بودجه دریافت کرده است و استعلامی که از صندوق بازنشستگی فولاد گرفتم عینا مطرح شده است که ماشین سازی برای ما نیست.

ترکمان اظهار کرد: دغدغه ما در این است که بحث ماشین سازی تبریز تا زمان انتخابات مجلس پیش رود و این ادعا را داشته باشند که از صندوق فولاد وکالت داریم و ماشین سازی باز فرخته شود و این پوششی برای خرابکاری گذشته باشد و همچنین سازمان خصوصی سازی توضیحی برای اهلیت و قیمت گذاری نظارت نداده است.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در خاتمه تاکید کرد: با توجه به اینکه ماشین سازی زمان فروش به قربانعلی فرخزاد در اختیار و تملک صندوق بازنشستگی فولاد نبوده است عودت آن به صندوق فولاد نیز پایه قانونی ندارد.

وی گفت: بسیج دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای با توجه به دغدغه مندی موجود و تلاش در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب، مخالفت صریح خود را با این بازگردانی اعلام می‌دارد و در صورت عدم پیگیری و هموار نساختن معظل عودت به صندوق بازنشستگی فولاد توسط مراجع ذی‌ربط مواجه با اقدام انقلابی دانشجویان را خاطر نشان می‌کند.