تاریخ : 1398,دوشنبه 24 تير15:22
کد خبر : 319816 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

تجمع دانشجویان در برابر وزارت امور خارجه؛

دانشجویان خواستار حمایت از «شیخ زکزاکی» شدند +تصاویر

جمعی از دانشجویان امروز با تجمع در مقابل وزارت خارجه اعتراض خود را به ادامه بازداشت رهبر شیعیان نیجریه اعلام کردند. تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به انفعال دستگاه دیپلماسی و سکوت مجمع بین‌المللی درباره وضعیت شیخ زکزاکی انتقاد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جمعی از دانشجویان با حضور و تجمع در مقابل وزارت خارجه اعتراض خود را به تداوم بازداشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اعلام کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی به انفعال دستگاه دیپلماسی و سکوت مجمع بین‌اللملی درباره وضعیت شیخ زکزاکی انتقاد کردند.

علی اسکندری، دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در این تجمع درباره وضعیت شیخ زکزاکی گفت: «خمینی آفریقا که شاید نمونه اش در دنیا و جهان اسلام دو، سعه تا بیشتر نباشد و اگر از دستش بدهیم ضایعه بزرگی به جهان تشیع و اسلام وارد خواهد شد. در حال ترور هست و مه سکوت کرده اند.»

او در ادامه نسبت به کم کاری وزارت امور خارجه در این مورد اعتراض کرد و گفت:«تنها کاری که وزارت امور خارجه انجام داده است دعوت از کاردار بوده که در آن مراتب اعتراض را بیان کرده است، آقای وزیر خارجه و معاونین شان الان باید کف میدان باشند، الان باید نیجریه را تحریم کنند، مجلس باید نیجریه را تحریم کند.»

در پایان این تجمع دانشجویان نسبت به انفعال وزارت خارجه در قبال اسارت شیخ زکزاکی بیانیه ای صادر و خواستار حمایت از مسلمانان نیجریه شدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا
(نساء/۷۵)

سال‌های متوالی است که حرکت اسلامی نیجریه با تقدیم هزاران شهید و مجروح، هزینه‌ی حق‌طلبی و مبارزات مسالمت‌آمیز خویش را با خون می‌پردازند و این به واسطه‌ی تعلیمات رهبر مُصلح و صلح‌طلب این جنبش شیخ ابراهیم زکزاکی است که فریاد بت شکنانه‌ی #خمینی را در غرب آفریقا طنین انداز کرده است. از این روست که علی‌رغم  گذشت سال‌ها از دستگیری غیرقانونی شیخ ابراهیم و همسرش و باوجود حکم برائت دادگاه نیجریه، رژیم بوهاری نه تنها حاضر به آزادی او نیست، بلکه خبرها حاکی از تلاش‌هایی آشکار برای قتل ایشان است.

در چنین شرایطی که نهادهای وابسته‌ی بین‌المللی در قبال این جنایات مشی سکوت و انفعال پیشه کرده‌اند، بر دولت‌های مسلمان به ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران است که فراتر از بیانیه‌های کم‌خاصیت و ابراز نگرانی، با به کار گیری تمام ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجه برای جلوگیری از تداوم این جنایات و نجات شیخ ابراهیم از چنگ رژیم بوهاری فورا اقدام کند.

ما دانشجویان مسلمان ایران ضمن ابراز هم‌دردی با مردم مظلومان نیجریه و محکوم کردن جنایات ضد بشریِ رژیم ستمگر بوهاری و حامیان آن، به مسئولان قوای سه‌گانه متذکر می‌شویم که به وظایف انسانی، شرعی و قانونی خود در این باره عمل کنند و همان طور که در اصل۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان به معنای واقعی کلمه حمایت کنند و پی‌گیری‌های لازم را برای توقف این جنایت‌ها و احقاق حقوق مردم مستضعف نیجریه و مجازات عاملان این جنایت‌ها به عمل‌ آورند و چنان چه امام بزرگوار فرمودند باید به عنوان یکی از اصول سیاست خارجی خود، در رسیدگی به مشکلات مسلمانان و حمایت از مبارزان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم و اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. چرا که عمل به این موارد مبنای مشروعیت مسئولان جمهوری اسلامی خوهد بود


کد خبرنگار : 86