تاریخ : 1398,دوشنبه 24 تير16:29
کد خبر : 319838 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

دولت عزمی برای حذف یارانه پردرآمدها ندارد

لاهوتی گفت: چندین سال است که مجلس به دولت در این مورد اختیار تام داده اما متأسفانه معلوم نیست دولت چرا این قانون را اجرا نکرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از «نود اقتصادی»، مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اقدام اخیر دولت برای حذف یارانه نقدی انتقاد کرد و  گفت: چندین سال است که مجلس به دولت در این مورد اختیار تام داده اما متأسفانه معلوم نیست دولت چرا این قانون را اجرا نکرده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس که برای رأی آوری در حوزه انتخابی خود محدودیت‌هایی دارند صلاح و منافع کشور را در نظر گرفتند و اعلام کردند برای حذف سه دهک پردرآمد جامعه همراه دولت هستند اما متأسفانه دولت در این زمینه خودخواهانه عمل کرد و اقدامی برای حذف یارانه ثروتمندان انجام نشد.

لاهوتی با بیان اینکه هنوز هم در دولت عزمی برای اجرای قانون حذف سه دهک درآمدی جامعه وجود ندارد تصریح کرد: فضایی که اکنون مشاهده می‌کنیم بیانگر این نیست که دولت بخواهد یارانه پردرآمدها را حذف کند و همین روال باطل ادامه دارد.

این نماینده مجلس افزود: سال‌هاست که مجلس این اختیار را به دولت داده اما بعد از 5 سال آیین‌نامه آن در دولت به تصویب رسیده است. ماهم نمی‌دانیم که دولت چه هدفی را دنبال می‌کند و چه برنامه‌هایی برای اداره کشور دارد.