تاریخ : 1398,دوشنبه 24 تير20:21
کد خبر : 319869 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

همکاری علمی دانشگاه امیرکبیر با یک دانشگاه در کردستان عراق

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و زاخو کردستان عراق در راستای فعالیت‌های علمی و آموزشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این جلسه گفت: علاقه‌مند هستیم تا روابط علمی و آموزشی با دانشگاه‌های کردستان عراق از جمله دانشگاه زاخو داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما از گذشته همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌های کشور عراق و برخی دانشگاه‌های کردستان عراق داشتیم، اما فکر می‌کنم این همکاری می‌تواند افزایش یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در راستای این تفاهم‌نامه می‌توانیم در زمینه دوره‌های مشترک و پروژه‌های مشترک دو دانشگاه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

دکتر معتمدی عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوره‌های مشترک خوبی با دانشگاه‌های معتبر اروپا و آسیا دارد که می‌توان بخشی از این دوره‌ها را به نیاز دانشگاه زاخو اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه هدفمان این است که بتوانیم جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا شویم که در این راستا رشد خوبی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: همچنین تلاش داریم در چرخه اقتصادی کشور نقش موثرتری داشته باشیم که در این راستا اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و تقویت این مراکز کردیم.

دکتر معتمدی ادامه داد: در برج فناوری دانشگاه بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و شرکت دانش‌بنیان فعال هستند که برنامه داریم ظرفیت برج فناوری دانشگاه را به دو برابر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه زاخو تاکید کرد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه کمک به توسعه صنعت کردستان عراق است.

دکتر لزگین عبدی جمیل، رئیس دانشگاه زاخو در جلسه امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و زاخو کردستان عراق با بیان این‌که دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مشهورترین دانشگاه‌های ایران به شمار می‌رود و در پیشرفت این کشور نیز بسیار مؤثر بوده است، گفت: بازدیدی که از دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشتیم این بستر را فراهم می‌کند که ارتباط ما با این دانشگاه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کردستان عراق و ایران دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی هستند، افزود: بنابراین دانشگاه‌های ایران و کردستان عراق می‌توانند همکاری علمی و آموزشی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس دانشگاه زاخو کردستان عراق تاکید کرد: دشمنان تلاش دارند ایران و کردستان عراق در سطح پایینی از علم و آموزش باشند، اما با همکاری یکدیگر می‌توانیم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کنیم.

دکتر لزگین عبدی جمیل اظهار کرد: دانشگاه زاخو دانشگاه جدیدی است و در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده که دارای ۲۷ دپارتمان و ۷ دانشکده است.

وی افزود: این دانشگاه دارای ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو است و تاکنون ۱۰۰ فارغ التحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد داشته است.

دکتر لزگین عبدی جمیل عنوان کرد: در کردستان عراق خیلی مشکلات در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه داریم که برنامه داریم این روند بهبود یابد.

وی اضافه کرد: هدف ما از این جلسه و امضای تفاهم‌نامه پیشرفت دانشگاه و کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به توسعه صنعت کردستان عراق است.

رئیس دانشگاه زاخو کردستان عراق گفت: هدف این است که پروژه‌های مشترک انجام دهیم که به هر دو طرف سود برسد.

دکتر لزگین عبدی جمیل افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر زمینه علمی و صنعتی ما را بهبود خواهد بخشید که بتوانیم به صنعت خود خدمات لازم را ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تجهیز آزمایشگاه‌های مهندسی نفت و آموزش تکنسین برای آزمایشگاه‌های دانشگاه موضوعاتی است که علاقه‌مند هستیم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری داشته باشیم.