تاریخ : 1398,دوشنبه 24 تير21:58
کد خبر : 319892 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

سیاست عرب و دوستان خشم پرفسور را برانگیخت؛

چرا پرسپولیس مدرکی علیه برانکو رو نمی‌کند؟

برانکو ایوانکوویچ می گوید اگر حق و حقوقش را دریافت می کرد با اینکه بیرون از ایران پول بیشتری می گرفت ولی دلیلی برای جدایی از پرسپولیس نداشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس تنها محدود به یک خداحافظی دردناک برای این سرمربی کروات و البته هواداران و بازیکنان تیم پرسپولیس نشد! این مربی که طی 4 فصل بهترین نتایج تاریخ سرخپوشان را گرفت و سومین قهرمانی پیاپی لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به همراه سوپرجام های اخیر را کسب کرد به قدری از باشگاهی که برایش وقت و انرژی صرف کرده دلخور است که می گوید برای شکایت کردن ثانیه ای را از دست نمی دهد.

گاهی کادر فنی تیم های ورزشی در حالی از آن تیم جدا می شوند که نتایج اسف بار و غیرقابل توصیفی کسب کرده و اسباب سرافکندگی باشگاه یا کشور را فراهم ساخته اند. در این قبیل موارد اگر طرفین با دلخوری از هم جدا شده و قید همکاری را بزنند هر پیامدی اعم از شکایت و وکیل حقوقی اختیار کردن قابل پیش بینی است اما اینکه مربی یک تیم طی 4 فصل سه عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در جام حذفی، نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان 2018 آسیا و قهرمانی در دو سوپرجام در فصولی که از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بوده را بدست آورده، سپس در پاسخ به این درخواست که چه زمانی پولم را می دهید جواب بشنود، یک یورو هم به تو پول نمی دهیم! در نوع خود بی نظیر است.

در واقع اگر این موضوع که برانکو ایوانکوویچ در تازه ترین حرفهایش ادعا کرده صحت داشته باشد باید به شدت به حال وضعیت باشگاهداری و شعور مدیریتی در سطح حرفه ای ورزش کشورمان تأسف خورد. چطور ممکن است نماینده باشگاه پرسپولیس در جلسه دو جانبه ای که با وکیل برانکو در استانبول داشته صراحتا به وی بگوید یک یورو هم به برانکو پرداخت نمی کنیم؟

اگر منظور باشگاه پرسپولیس قانون شکنی برانکو و نقض قراردادی است که با پرسپولیس داشته چرا مدیریت باشگاه پرطرفدار پایتخت برای تأیید صدق گفتارش اصل قرارداد را منتشر نمی کند؟ چرا مدرکی دال بر این ادعا که برانکو غیرقانونی از پرسپولیس جدا شده ارائه نمی دهد تا ذهنیت منفی ایجاد شده علیه باشگاه با چرخش 180 درجه ای، مقصر این وضعیت را سرمربی کروات بداند؟ در حالی که برانکو ادعا کرده به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات فصل قبل خود و دستیارانش می توانسته قرارداد را یکطرفه فسخ کند. اصلا اگر چنین ادعایی از سوی عرب صحت داشته باشد چرا حق و حقوق فصل 98-97 این مربی و کادرش را نمی دهید؟

برانکو که همسرش هم در کرواسی وکیل حقوقی است قطعا پس از بیش از سه دهه فعالیت در این عرصه (فوتبال) می داند از چه مسیری حرکت کند که ضرر نکند! سئوالی که باید از مدیران پرسپولیس پرسیده شود این است آیا شما وقتی از یک نقاّش، لوله کش، گچ کار یا هر صنف دیگری مربوط به کارهای ساختمانی استفاده می کنید یا از پزشک و مراکز پزشکی برای امور درمانی بهره می برید، می توانید به آنها هم بگویید "یک ریال هم نمی پردازم؟". مگر از قرآن مجید و یا احادیثی که از پیامبر اکرم(ص) درباره زمان و نحوه پرداخت دستمزد کارگر بیان شده مطلع نیستید؟ مگر ما مسلمان نیستیم و مدعی داشتن کاملترین دین نبوده ایم؟

با این همه، قضاوت درباره عملکرد کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس پیش از رسیدگی به شکایت دو طرف در فیفا(که در 99 درصد موارد شکایتی همواره طرف ایرانی بازنده اش بوده) با خدا و البته پس از آن با مردمی است که به گفته بسیاری بهترین قاضی هستند. جواب دم دست این پرسش آسان که از این پرونده پرسپولیس ضرر می کند یا برانکو با مخاطب پرسپولیس!