تاریخ : 1398,سه شنبه 25 تير04:29
کد خبر : 319950 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعتراض کنکوری‌های دامغانی به سازمان سنجش

در پی وقوع زمین لرزه و ایجاد وقفه در جریان کنکور سراسری در دامغان، اعتراض داوطلبان برای عدم تخصیص زمان بیشتر به سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعیدالرضا اسلامی، مسئول حفاظت آزمون سراسری در دانشگاه دامغان ضمن بیان اینکه وقوع زمین‌لرزه در شهر دامغان و درست زمان برگزاری کنکور باعث ایجاد مشکلاتی شد، گفت: جمعی از داوطلبان کنکور دامغانی نسبت به وقفه و اضطراب به دلیل وقوع زلزله ۳.۷ ریشتری روز پنج‌شنبه گذشته، ۱۳ تیر هنگام آزمون کنکور، اعتراض کردند.

وی افزود: با توجه به وقوع زلزله در هنگام آزمون سراسری روز پنج‌شنبهدر دامغان مراتب ترس و اضطراب زلزله در بین شرکت‌کنندگان در آزمون به سازمان سنجش کشور مکاتبه شد.

مسئول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در دانشگاه دامغان در ادامه ابراز داشت: هنگام برگزاری آزمون رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم انسانی و در ساعت ۱۱ صبح، شاهد وقوع زلزله در محل سالن‌های برگزاری آزمون بودیم که چندثانیه‌ای اختلال ایجاد و در بقیه سالن‌ها نیز دانشجویان از سر جای خود بلند نشدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه داوطلبان زمین‌لرزه را احساس کردند و زمان کوتاه بود، در بعضی از سالن‌ها دانش آموزان به سمت درب خروجی حرکت کردند؛ که مانع از خروج شدند و برگشتند و تمام این موارد کمتر از یک دقیقه طول کشید و بلافاصله آرامش برگشت.

اسلامی افزود: بر اساس سامانه پایش تصویری، اختلالات محیطی در محل برگزاری آزمون سراسری نداشتیم و داوطلبان کار خودشان را انجام دادند و ۵۰ درصد دانش آموزان نیز هم برگه خود را هم تحویل داده بودند.


کد خبرنگار : 38