تاریخ : 1398,سه شنبه 25 تير06:28
کد خبر : 319958 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

واکنش کارگردان سینما به پویش «صاحبخانه خوب»

رمضانی کارگردان سینما اظهار داشت: عدم رضایت از التهابات بازار مسکن مسأله ای نیست که فقط مختص بخش خاصی از جامعه باشد چون به غیر از سوداگران اقتصادی که نانشان در التهابات است تقریبا مابقی مردم بواسطه این گرفتاریها روزبروز فقیرتر میشوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، غلامرضا رمضانی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران با انتقاد از التهابات بازار مسکن بیان داشت: بنده به عنوان یک شهروند راضی نیستم از این گرانی ها، گرانی مسکن فقط در بخش مسکن نیست و این گرانی ها در همه ابعاد وجود دارد. در گرانی ماههای اخیر مسکن آنهایی که صاحب مسکن نیستند و اجاره نشینند بیشتر متضرر شده اند.

رمضانی ادامه داد: آنهایی که مسکن دارند به هر صورت ، از وام و قرض گرفته تا روشهای دیگر، هزینه مسکنی را که برای خودشان است پرداخت میکنند و حداقل از نظر مالی فشار کمتری را احساس می کنند.

این کارگردان افزود: در بحران مسکن همیشه طبقه ضعیف است که ضعیف تر میشود و توان خرید نخواهد داشت و برای کمک به همین طبقه است که دولتها باید کاری انجام دهند.

کارگردان "همبازی" درباره راه اندازی پویشهایی مانند "صاحبخانه خوب" برای کنترل ارتباط موجر-مستأجر بیان داشت: فرهنگ سازی از وظایف اصلی تلویزیون است و تلویزیون است که باید شرایط روحی مناسب برای همجواری و زندگی کردن توأم با احترام صاحبخانه و مستاجر را رواج دهد.

این کارگردان افزود: باید در این شرایط به هم رحم کنیم و اینجاست که تلویزیون می تواند بشدت تبلیغ کند. تلویزیون با این عظمت قدرت این را دارد که به مردم تاکید کند، به هم رحم کنیم. همیشه اینگونه بوده است که هر وقت فشار بر مردم از جایی وارد شود، مانند بادکنکی است که بیش از حد باد شده و در نهایت میترکد و ترکیدگی بادکنک تمام مردم را به دردسر میندازد و نه فقط عده ای خاص را. برای جلوگیری از ترکشهای عظیم اجتماعی هم که شده باید به هم رحم کنیم.