تاریخ : 1398,سه شنبه 25 تير13:11
کد خبر : 319974 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

سایت‌های مزاحم در اینترنت را بلاک کنید

«گوگل سرچ فیلتر» افزونه‌ای برای نشانه‌گذاری یا مسدودسازی سایت‌هاست که جستجو را برای کاربر شخصی‌سازی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، فرقی ندارد که برای جستجو در گوگل از چه روشی استفاده ‌کنید، هر بار به نتایج مشابهی می‌رسید. اگر در جستجوهای روزانه خود به نتیجه دلخواهتان دست پیدا نمی‌کنید، نگران نباشید که غول فناوری برای راحتی کاربرانش فکر همه جا را کرده است.

گوگل افزونه‌های مخصوصی دارد که برای بهینه‌سازی جستجو طراحی شده‌اند. این افزونه‌ها قدرت موتور جستجوی گوگل را روی موارد دلخواه کاربر متمرکز می‌کند، باعث می‌شوند نتایج بهتری حاصل شود و برخی سرعت عملکرد را بالا می‌برند.

یکی از این افزونه‌های کاربردی گوگل سرچ فیلتر نام دارد که اطلاعات را از سایت‌های دلخواه کاربر به دست می‌آورد. هر فرد یک سری از سایت‌ها را بیشتر قبول دارد یا به اطلاعات آنها بیشتر اعتماد می‌کند.

گاهی اوقات نیز فرد به برخی از سایت‌ها اعتماد ندارد و ترجیح می‌دهد در هنگام جستجو نتیجه‌ای از آنها را نبیند. گوگل سرچ فیلتر این امکان را به کاربر می‌دهد که سایت‌ها محبوب خود را علامت‌گذاری کند و سایت‌های نامطمئن را پنهان کند.

بدین‌ترتیب در هنگام جستجو تنها نتایجی از سایت‌های مورد اعتماد کاربر در صفحه به نمایش درمی‌آید. اگر نشانی سایتی را به‌عنوان موردعلاقه یا مورد اعتماد نشانه‌گذاری کنید، نتایج جستجو از این سایت‌ها بالاتر از سایت‌های دیگر دیده می‌شود.

همچنین اگر نشانی سایتی را جزء لیست سیاه قرار دهید، هیچ نتیجه جستجویی از آنها را در صفحه خود مشاهده نمی‌کنید. این افزونه می‌تواند کار جستجو را برای بسیاری از کاربران ساده‌تر و سریع‌تر کند.