تاریخ : 1398,پنجشنبه 27 تير03:49
کد خبر : 320279 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

طرح احداث پارک صنعتی دانشگاه یزد کلید خورد

طرح احداث پارک صنعتی دانشگاه یزد در نخستین جلسه کمیته راهبردی تاسیس پارک صنعتی دانشگاه یزد کلید خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نخستین جلسه کمیته راهبردی تاسیس پارک صنعتی دانشگاه یزد در دفتر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از پارک علم و فناوری، صنعتگرانی از بخش صنعت، شرکت شهرک‌های صنعتی، بنیاد حامیان دانشگاه و خیرین و تنی چند از مسئولان دانشگاه حضور داشتند در خصوص احداث پارک صنعتی دانشگاه در سایت اصلی دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

این طرح در راستای خط مشی دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه کارآفرین و در ادامه اکوسیستم نوآوری و فناوری دانشگاه، در دستور کار قرار گرفته است. زمین در نظر گرفته شده برای تاسیس پارک، ۷ هکتار در ضلع شمال غربی دانشگاه و در مجاورت دانشگاه امام حسین (ع) است.

لازم به ذکر است، موقعیت مکانی و نحوه دسترسی به سایت ۷۰ هکتاری پارک، سایت پلان کلی، تیپ‌های ساختمانی، فاز‌های عمرانی، فضا‌های رفاهی، برنامه‌های کوتاه مدت دانشگاه در مورد پارک صنعتی، پلان اولیه معماری این پارک، زیر ساخت‌های اولیه مورد نیاز و ... مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

شایان ذکر است، تهیه طرح توجیهی و مطالعات پایه تاسیس پارک صنعتی در دستور کار حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه قرار گرفته است. در همین راستا RFP تحت عنوان " مطالعات پایه تاسیس پارک صنعتی دانشگاه یزد" در دسترس اعضای هیات علمی و سایر نهاد‌های پژوهشی دانشگاه قرار گرفته است که علاقه مندان می‌توانند برای انجام این طرح پیشنهاد‌های خود را برای حوزه معاونت پژوهشی و فناوری ارسال کنند.

طرح پارک صنعتی از طرف صنعتگران حاضر در جلسه مورد توجه قرار گرفت و دکتر محمدعلی وحدت زاد، رییس بنیاد حامیان دانشگاه یزد نیز در مورد جذب بخشی از سرمایه مورد نیاز از طریق این بنیاد اعلام آمادگی کردند.


کد خبرنگار : 38