تاریخ : 1398,پنجشنبه 27 تير12:10
کد خبر : 320292 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

برگزاری نمایشگاه بزرگ تولیدات صنعتگران داخلی در تهران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه بزرگ تولیدات داخلی با هدف حمایت از تولید و رونق کسب و کار در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، برات قبادیان در حاشیه آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: به دنبال بومی کردن محصولات با دانش بومی هستیم و اولین قدم در این ارتباط بر پایی نمایشگاه بزرگ از محصولات داخلی در تهران است و این گام در وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور رقم می‌خورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این ارتباط با چند وزیر و… تفاهم‌نامه منعقد شده، که از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

قبادیان خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه ساخت داخل، دو بخش دارد. یک بخش شناخت نیازهای فناوری و دیگری نیاز دانش فنی برای تولید در داخل است که از همکاری آنها که می‌توانند این نیازها را برآورده کنند از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، نخبگان و فناوری بهره گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این کار بزرگترین اقدامی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در طول تاریخ این کشور برای حمایت از تولیدات داخلی در دستور کار قرار داده است و این گونه نمایشگاه ها به تدریج در همه استان‌های کشور برپا می‌شود.

قبادیان ادامه داد: در کنار این موضوع بحث کمک به سرمایه گذاری از جمله مباحثی است که در کشور مطرح است و اینکه هم برای تولید، هم برای سرمایه ثابت و هم برای سرمایه در گردش، سرمایه لازم در برنامه دیده شده است.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات سرمایه‌ای نیز از طریق بانک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. همینطور طرح بزرگ تأمین سرمایه در وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از برنامه های وزارتخانه است.

براساس این گزارش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال گذشته همه کالاهایی که در داخل می‌توان تأمین کرد شناسایی و واردات کالاهای مشابه ممنوع اعلام شده است که این حمایت از تولید داخلی و صنعتگر به شمار می‌رود.