تاریخ : 1398,جمعه 28 تير16:12
کد خبر : 320439 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آب‌شیرین‌کن ۵۰۰۰ متر مکعبی در عسلویه ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه پروژه آب شیرین‌کن عسلویه با ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار متر مکعب هفته آینده پیمانکار آن انتخاب می‌شود گفت: زمین اجرای پروژه تعیین شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرهای جنوبی استان بوشهر از همکاری استان‌های معین برای اجرای طرح‌های آبرسانی در سه شهر بوشهر، برازجان و جم خبر داد و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای اجرای طرح‌های آبرسانی جم تعیین شده که طرح‌های این شهرستان هفته آینده با اعتبارات منابع داخلی شرکت آبفای تهران آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر اصلاح شبکه‌های فرسوده شهرهای جنوبی استان بیان کرد:  یکی از معضلات مهم تامین آب آشامیدنی، هدر رفت آب از شبکه آبرسانی است که این میزان در شهرستان جم 40 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مخزن 2000 متر مکعبی شهر ریزافزود: این طرح روند اجرایی مطلوبی دارد که پیش بینی می‌شود تا دهه فجر امسال  تکمیل و افتتاح شود.

حمزه‌پور از ساخت مخزن ذخیره  آب انارستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با تخصیص  اعتبارات لازم به‌زودی پیمانکار جدید عملیات ساخت مخزن آب انارستان جم اجراء می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با اشاره به اجرای پروژه آب شیرین‌کن عسلویه تصریح کرد: این پروژه  که زمینه محل اجرای آن تعیین شده با ظرفیت تولید روزانه 5 هزار متر مکعب هفته آینده پیمانکار آن انتخاب و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی وضعیت آبرسانی به عسلویه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال با اجرای طرح‌های آبرسانی وضعیت تامین آب در عسلویه بهبود یافته است.

حمزه‌پور از افزایش ظرفیت تولید از پروژه آب شیرین‌کن 10 هزار متر مکعبی کنگان خبر داد و بیان کرد: ظرفیت تولید آب از این پروژه آب شیرین‌کن افزایش یافته که در آینده نیز طرح توسعه مجددا اجراء می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خواستار پیگیری برای صدور مجوز آب شیرین‌کن 2500 مترمکعبی بنک در شهرستان کنگان شد و افزود: جم بیشترین مشکلات در حوزه آبرسانی دارد که با اجرای طرح‌ها با کمترین مشکل در حال سپری شدن است.