تاریخ : 1398,جمعه 28 تير23:08
کد خبر : 320498 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در گفت‌وگوی امام جمعه لواسان با جمعی از دانشجویان مطرح شد؛

لواسان سرریز فساد تهران است/ به جای جنگیدن با معلول ها باید با علت‌ها جنگید

امام جمعه لواسان گفت: «لواسان سرریز فساد تهران است و ریشه های اصلی فساد را باید در پایتخت جست و جو کرد و به جای جنگیدن با معلول ها باید با علت ها جنگید. تخلفات لواسان معلول فساد های صورت گرفته در تهران است. بنا براین ما باید سراغ منشأ اصلی فساد برویم و تلاش کنیم ریشه های آن را بخشکانیم.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر امروز با حجت الاسلام لواسانی، امام جمعه لواسان دیدار کردند، دیداری که یقینا یکی از موضوع های اصلی آن مربوط به پرونده ویژه خواری ها و ویلاهای اشرافی لواسان بوده است. روایت یکی از دانشجویان را از این دیدار را در ادامه بخوانید:

نام حجت الاسلام لواسانی چند وقتی است که بیشتر از گذشته شنیده می شود. امام جمعه ی انقلابی لواسان که به پشتوانه ی عدالت خواهان و جوانان پرچم مبارزه با فساد را در لواسان که روزگاری نه چندان دور تفرجگاه بسیاری از متخلفان بوده است را بلند کرده است و خطبه های کوبنده ی او موجب امید مردم و مستضعفان شده است و غارتگران را حسابی به وحشت انداخته است، تا جائیکه به کرات تهدید و تطمیع شده است.

به همین مناسبت روز جمعه با تعدادی از بچه های دانشگاه به دیدار او رفتیم. به محض ورود به گرمی با استقبال ایشان روبرو شدیم. گویا مدت هاست که ما را می شناسد و سادگی و صمیمیت در سخنان و رفتارش موج می زد. سیدسعید لواسانی، در این جلسه در مورد ویلای دختر وزیر گفت: «مسئله ی ویلای خانم نعمت زاده یا ویلای آقای میرمحمد علی مسئله ی اصلی ما نیست. بلکه مسئله ی اصلی جلوگیری از قانون شکنی و شکستن این مقاومت و قلدری در برابر اجرای قانون است. ویلای خانم نعمت زاده حدود ۹۰۰ متر تخلف داشته است و تا اول اردیبهشت هم باید تخریب انجام می شده است اما شاهد تعلل در اجرای قانون هستیم و گویا دستگاه های مسئول اجرای عدالت را شوخی گرفته اند. به گونه ای که هربار مهلت جدیدی برای تخریب مشخص کردند که آخرین مهلت آن اول تیر بوده است اما ۲۰ روز از شروع تیر ماه میگذرد ولی تخریب کامل صورت نگرفته است.»

امام جمعه لواسان گفت: «البته تخلفات فقط ویلای ایشان نیست. شهرک باستی هیلز با دیوار های ۷ متری و کلاک نیز دارای تخلفات گسترده هستند. متأسفانه تخلفات فقط محدود به لواسان هم نیستند و در دیگر مناطق مثل شمیران، دماوند، فشم، آبعلی، حتی کهریزک نیز تخلفاتی صورت گرفته است.»

او افزود: «لواسان سرریز فساد تهران است و ریشه های اصلی فساد را باید در پایتخت جست و جو کرد و به جای جنگیدن با معلول ها باید با علت ها جنگید. تخلفات لواسان معلول فساد های صورت گرفته در تهران است. به طور مثال متهمان بانک سرمایه، با پول شویی های گسترده و از ثروتی نا مشروعی که در این بانک کسب کرده اند اقدام به ویلاسازی و زمین خواری در لواسان کرده اند. بنا براین ما باید سراغ منشأ اصلی فساد برویم و تلاش کنیم ریشه های آن را بخشکانیم.»

حجت الاسلام لواسانی گفت: «ما با سه دسته متخلف مواجه هستیم: دسته ی اول قانون شناسان قانون گریز، دسته ی دوم قانون فروشان، و دسته ی سوم واسطه های شر هستند. شما جوانان باید به میدان بیایید و سعی کنید این سه دسته را شناسایی کنید و مطالبه ی برخورد جدی با آن ها را هم تا آخر پیگیری کنید. برای مبارزه با فساد نیز اول از دانه درشت ها شروع کنید. این کار باعث می شود بقیه متخلفان نیز بترسند و دست و پای خودشان را جمع کنند.»

او ادامه داد: «به بنده می گویند که به نماز برو، خطبه ات را بخوان، نصیحت اخلاقی کن، بر ضد آمریکا سخنرانی کن، درس بگذار و کاری به امور دیگر نداشته باش. اقدامات تو باعث تضعیف نظام می شود و ممکن است این تلقی پیش بیاید که نظام فاسد است. این حرف از اساس غلط است. چون باعث می شود که چشمانمان را بر روی مفاسدی که رخ می دهد ببندیم و اتفاقا مقابله با این مفاسد است که باعث بازگشت اعتماد مردم به نظام می شود.  این حرف ها همه از روحیه ی محافظه کاری و تسامحی نشأت می گیرد که بتدریج نسل اولی های انقلاب دچارش شد و باعث شد که نماز جمعه از کارکرد انقلابی خود که به گفته ی حضرت امام(ره) تببین مسائل بود فاصله بگیرد. اگر تمام ائمه ی جمعه به میدان مقابله با فساد بیایند فضا برای مفسدان نا امن می شود و دیگر نمی توانند انقدر راحت تخلف کنند.»

او با اشاره به نقش ماده 100 در این تخلفات گفت: «قوانین ما رخنه زیاد دارد، شفاف نیستند و قابل تفسیر اند. قانون باید به صورت صریح بیان شده باشد تا امکان تخلف وجود نداشته باشد. این مسئله نیز از علت های مهم زمین خواری های گسترده در لواسان است. به طور مثال کمسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با تخلف دست فرد را بازگذاشته است که هم می تواند تخریب کند، هم می تواند جریمه کند و این قانون به راحتی اجازه ی تخلف و تبعیض را می دهد.»

حجت الاسلام لواسانی گفت: «به گونه ای که در برخورد با مستضعفان به راحتی تخریب می کنند اما متخلفان بزرگ و دارندگان ویلاهای چند هزار متری را جریمه می کنند. این قوانین باید در مجلس و دولت اصلاح گردد اما از سوی این دو قوه عزمی مشاهده نمی شود. بایستی جوانان و عدالت خواهان به میدان بیایند و این مطالبه را پیگیری کنند و به صورت جدی و مستمر به دنبال اصلاح قانون باشند. همان گونه که در بحث مقابله با زمین خواری به میدان آمدند و به نتایجی هم رسیدند.»


کد خبرنگار : 87