تاریخ : 1398,شنبه 29 تير02:33
کد خبر : 320512 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش فعال دانشجویی به حضور بازنشسته‌ها در فولاد مبارکه

مسئول بسیج دانشگاه آزاد نجف آباد گفت: اکنون حتی مدیران ارشد در شهر اصفهان هم کسانی هستند که یا بازنشسته اند یا بیشتر از ۶۰ سال سن دارند و این واقعا برای استانی مثل اصفهان که دانشگاه‌های معتبر کشوری را در خود جای داده، جای تأسف است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجیلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، به ادامه حضور بازنشستگان در ارگان های مختلف اشاره کرد و گفت: پدیده به کارگیری بازنشستگان در حال حاضر بیشتر در دستگاه های خصولتی(خصوصی_دولتی)مشاهده می شود که یکی از دلایل آن خلاءهای قانونی موجود است.

انجیلی بیان کرد: هرجا فرار از قوانین و بازرسی ها لازم باشد، این شرکت ها بخش خصوصی محسوب می شوند و هرجا مقتضی باشد، دولت حاکم است.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد نجف آباد ادامه داد: هم اکنون حتی مدیران ارشد در شهر اصفهان هم کسانی هستند که یا بازنشسته اند یا بیشتر از 60 سال سن دارند و این واقعا برای استانی مثل اصفهان که دانشگاه های معتبر کشوری را در خود جای داده، جای تأسف است.

وی در توضیح ادامه حضور بازنشستگان در جایگاه های مدیریتی اصفهان گفت: گاهی به نظر می رسد زدوبندها و بده بستان های سیاسی در این موضوع دخیل باشد؛ امری که با استفاده از رانت ها و همراهی افراد بله قربان گو برای افراد مقدور است.

انجیلی با بیان اینکه افراد بله قربان گو برای می تواند کمک حال متخلفان اداری و مفسدان اقتصادی باشد، توضیح داد: برای همین است که سعی می کنند اینگونه افراد بازنشسته نشوند و آنها را در کنار خود نگه دارند.

وی اشاره کرد: از میان نخبگان دانشجو و فارغ التحصیلان یا جوانان باتجربه و تحصیل کرده که در داخل بدنه فولاد مبارکه رشد پیدا کرده اند و از محیط فولاد وصنعت دور نیستند و تجربه دارند، حتما مدیرانی کارآمد برای اداره و مدیریت این دستگاه پیدا می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد: تشکل های دانشجویی دانشگاه های اصفهان در ارتباط با موضوع منع به کار گیری بازنشستگان در فولاد مبارکه و شرکت های تابعه در اولین اقدام نامه ای تنظیم و برای رئیس قوه قضاییه ارسال کردند و فعلا ما منتظر جوابیه و اقدام دستگاه قضا می مانیم.

وی بیان کرد: حمایت همه جانبه خودمان را از دستگاه قضا اعلام می کنیم و اگر لازم باشد خودمان به میدان می آییم.

انجیلی گفت: حتی شاید پیگیر گرفتن مجوز های تشکیل یک تجمع درباره این موضوع هم باشیم.