تاریخ : 1398,شنبه 29 تير02:43
کد خبر : 320516 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نبود پایان‌نامه کاغذی مشکلی برای ممتحن‌ها نیست

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت:‌ بیشترین نسخ در فرآیند تهیه پایان‌نامه وقتی بود که نسخی به ممتحن‌ها برای خواندن داده و سپس پاره می‌شد، برای ممتحن‌ها نبود پایان‌نامه کاغذی مشکلی ندارد با این حال دانشجو می‌تواند یک نسخه کاغذی هم به ممتحن بدهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود برومند معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ممنوعیت چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها و نظر معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و داوران در این باره که برخی معتقدند نبود نسخه کاغذی پایان نامه، برای داوران سخت است، گفت:‌ دانشگاه‌ها می‌توانند این موضوع را حل کنند در حالت کلی برای ممتحن‌ها نبود پایان‌نامه کاغذی مشکلی ندارد اما با این حال دانشجو می‌تواند یک نسخه کاغذی تهیه کند و به ممتحن بدهد.

وی توضیح داد: بیشترین تعداد نسخی که استفاده می‌شود در فرآیند تدوین پایان‌نامه است، به این صورت که نسخ زیادی ایجاد می‌شود و به ممتحن‌ها برای خواندن داده می‌شود و سپس پاره می‌شود و بدین ترتیب کاغذ زیادی از بین می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: موضوع دیگر نگهداری تعداد زیادی نسخ چاپی است که در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها به صورت موازی انجام می‌شود.

برومند گفت: بنابر این طبیعی است که ممنوعیت چاپ کاغذی پایان نامه در حالت کلی تعداد چاپ کاغذ را کاهش می‌دهد اما ممکن است در جاهایی یک یا دو نسخه هم لازم باشد که دانشجو می تواند تهیه کند و مشکلی در این موضوع نیست.

دبیر شورای عالی عتف تاکید کرد:‌ با توجه به همه جوانب طرح، کلیت طرح کاملا خوب است زیرا کاملا با محیط زیست انطباق دارد.

پیش از این  معاون اداری و مالی وزیر علوم گفته بود: با حذف کاغذی پایان‌نامه‌ها، ۱۰۰ میلیون ورق کاغذ A 4 صرفه‌جویی خواهد شد.