تاریخ : 1398,یکشنبه 30 تير12:44
کد خبر : 320731 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ضرورت توجه به وضعیت حقوق دستیاران و دانشجویان دکتری

در جلسه همفکری شورای صنفی دستیاران و دانشجویان ph.Dدانشگاه‌های علوم پزشکی، برضرورت تعامل بیش از پیش شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری با مسؤولان ستادی و دانشگاهی، لزوم رسیدگی بیشتر به وضعیت آموزشی و پژوهشی دستیاران و دانشجویان ph.D، ضورت توجه به وضعیت حقوق دستیاران و دانشجویان مقطع دکتری تاکید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، در جلسه همفکری شورای صنفی دستیاران و دانشجویان ph.D دانشگاه‌های علوم پزشکی که در محل دفتر اداره رفاهی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، همچنین مقرر شد نخستین نشست مجمع شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه امسال برگزار شود.

لزوم اهمیت برگزاری نشست مجمع شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری، برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های پیشنهادی در نشست یک‌روزه مجمع، ضرورت تشکیل و راه‌اندازی مجمع شورای صنفی در مقطع دستیاران و دانشجویان ph.Dو همچنین برنامه‌ریزی جهت برپایی هر چه بهتر انتخابات شورای صنفی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

ضرورت تعامل بیش از پیش شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری با مسؤولان ستادی و دانشگاهی، لزوم رسیدگی بیشتر به وضعیت آموزشی و پژوهشی دستیاران و دانشجویان ph.D، ضورت توجه به وضعیت حقوق دستیاران و دانشجویان مقطع دکتری و... ازدیگر مواردی بود که توسط حاضرین در جلسه عنوان شد.

علی محمدی رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت، در این جلسه، بر لزوم اهمیت برگزاری نشست مجمع شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تاکید کرد و گفت: بدون شک برگزاری این نشست که تابستان امسال با حضور مسؤولان ستادی و اعضای مجمع برگزار خواهد شد، می‌تواند آینده روشنی برای ادامه فعالیت‌های این شورا و برطرف کردن مشکلات و مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان ترسیم کند.

وی بر لزوم تعامل و همفکری بیشتر اعضای شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری با مسؤولان ستادی تاکید کرد و گفت: مشارکت و تعامل اعضای شورای صنفی با مسؤولان و مدیران معاونت‌های مختلف از جمله معاونت آموزشی و پژوهشی می‌تواند اثرات سازنده و مثبتی در پی داشته باشد و گامی به سوی تقویت شورای صنفی دستیاران و دانشجویان ph.Dخواهد بود.

به گزارش مفدا، رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اینکه باید با کمک اعضای شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری و همچنین برگزاری نشست‌های مختلف با حضور اعضای مجمع شورای صنفی، در راستای پیگیری و حل مطالبات و مشکلات صنفی و رفاهی دانشجویان، گام برداریم، افزود: شورای صنفی دستیاران و دانشجویان ph.D یک شورای نوپا و تازه تاسیس شده است که قطعا در آینده نزدیک با کمک یکدیگر باید پایه و بدنه این نهال تازه شکفته را تبدیل به درختی استوار و محکم کرد و بدون شک در آینده می‌توان از ثمرات و دستاوردهای این شورا، استفاده‌های بهینه‌ای در زمینه پیگیری و احقاق حقوق و مطالبات دانشجویان کرد.