تاریخ : 1398,یکشنبه 30 تير18:33
کد خبر : 320776 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

وزارت علوم نتیجه نهایی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی را اعلام کرد؛

کامفیروزی انصراف داد؛ محمدی عضو اصلی کمیته ناظر شد

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی با انصراف محمدعلی کامفیروزی و موافقت اعضای شورای نظارت بر نشریات دانشجویی پیرامون این استعفا، به گام آخر خود رسید و محمدرضا محمدی رقیب محمدعلی کامفیروزی به عنوان عضو اصلی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وارد این شورا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخابات اعضای کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی پس از حواشی فراوان و بدون برگزاری مجدد دور دوم انتخابات به پایان رسید. دور اول این انتخابات 20 فروردین ماه با حاشیه های فراوانی برگزار شد و در آن میلاد مفاخری توانست اکثریت آرا را کسب کند و محمدرضا محمدی عضو ائتلاف «احیای عدالت، احیای آزادی» و محمدعلی کامفیروزی عضو ائتلاف «طلوع آزادی» به دلیل برابر شدن آرا به مرحله دوم راه یافتند، مرحله ای که باعث حواشی بسیاری شد.

بیشتر بخوانید// اصلاح‌طلبان با تقلب هم شکست خوردند

مرحله دوم انتخابات آنجایی دچار تناقض شد که تعداد آرا از تعداد افراد شرکت کننده در این انتخابات پیشی گرفت، و از آنجا که کامفیروزی نسبت به محمدی تنها یک رای بیشتر داشت این اختلاف در آرا اهمیت پیدا کرد. اما ماجرا از این قرار بود که یکی از مدیر مسئول های نشریات دانشجویی دوبار به محمدعلی کامفیروزی رای داده بود، هر چند بر اساس قانون چنین تخلفی در انتخابات باعث می شود که هر دو رای فرد خاطی باطل شود اما شورای ناظر بر انتخابات اعلام نتیجه قطعی را به جلسه بعدی موکول کرد و در آن با نادیده گرفتن این موضوع از برگزاری مجدد دور دوم انتخابات کمیته ناظر بر نشریات گفت.

هر چند قرار بود انتخابات مجدد دور دوم کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی اواخر تیز ماه برگزار شود اما به دلیل کنار رفتن محمدعلی کامفیروزی، کاندیدای لیست «طلوع آزادی» از انتخابات دیگر برگزار نخواهد شد و نامزد دیگر این رقابت، محمدرضا محمدی عضو اصلی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی شد.

بیشتر بخوانید// تقلب طیف اصلاح طلب در انتخابات نشریات دانشجویی

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت گویی با تاکید بر این که دیگر نیازی به انتخابات مجدد نیست گفت: اخیراً جلسه‌ای با اعضای شورای نظارت بر نشریات دانشجویی برگزار کردیم با توجه با انصراف و استعفای محمدعلی کامفیروزی و پذیرش استعفای وی، نفر بعدی به عنوان علی البدل انتخاب شده و در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور خواهد داشت.