تاریخ : 1398,یکشنبه 30 تير20:14
کد خبر : 320793 - سرویس خبری : اقتصادی

گزارشی از تبعات سنگین احیای وزارت بازرگانی؛

دولت به دنبال تشکیل وزارت واردات +اینفوگرافیک

بررسی دستور کار صحن علنی مجلس نشان می دهد موضوع تشکیل وزارت بازرگانی برای چهارمین بار طی دو سال اخیر توسط نمایندگان طی هفته جاری بررسی خواهد شد. بررسی های مراکز پژوهشی و اداره کل قوانین مجلس نشان می دهد تشکیل وزارتخانه جدید تبعات اقتصادی نامطلوب و مغایرت های قانونی دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اواسط بهمن ماه پارسال بود که حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس، مجددا خواستار همکاری نمایندگان برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی شد. رئیس جمهور در حالی این پیشنهاد را برای بار چهارم طی دو سال گذشته مطرح کرد که نمایندگان مجلس در هر سه بار قبلی، با تشکیل این وزارتخانه مخالفت کرده بودند.

بر اساس ادعای دولت، تشکیل این وزارتخانه باعث مدیریت بهتر بازار شده و دشواری های موجود در امر توزیع کالاهای اساسی را بهبود خواهد داد. این درحالیست که مجلس هشتم در اوایل دهه 90 به منظور کاهش حجم و چابکی دولت و تسریع امور، اقدام به ادغام وزارت بازرگانی در دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی کرده بود.

پس از درخواست های مکرر رئیس جمهور مبنی بر تشکیل مجدد وزارت بازرگانی، حدود 70 نفر از نمایندگان مجلس با ارائه طرحی خواستار تشکیل این وزارتخانه شدند و این طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بررسی دستور کار صحن علنی مجلس نشان می دهد موضوع تشکیل وزارت بازرگانی برای چهارمین بار طی دو سال اخیر توسط نمایندگان طی هفته جاری بررسی خواهد شد.

براساس این گزارش، بررسی های مراکز پژوهشی و اداره کل قوانین مجلس نشان می دهد تشکیل وزارتخانه جدید تبعات اقتصادی نامطلوب و مغایرت های قانونی دارد. اینفوگرافی درباره این موضوع در ادامه آمده است:

حال باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس در سال رونق تولید برای بار چهارم اقدام به رد طرح تشکیل وزارت بارزگانی خواهند کرد یا اینکه درخواست دولت که برخلاف گزارش مراکز پژوهشی است و مغایرت های قانونی دارد، اجرایی خواهد شد؟


کد خبرنگار : 23