تاریخ : 1398,دوشنبه 31 تير01:15
کد خبر : 320826 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یادواره شهدا باید سیاسی باشد

رئیس سازمان تبلیغات استان گیلان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر لزوم سیاسی شدن یادواره شهدا تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: اگر یک کتاب در حوزه شهدا در طول ۲۰ سال چاپ شود بهتر از چاپ ۲۰ کتاب بی‌محتوا در یک سال است.

فیروز فاضلی با تأکید بر اینکه چاپ کتاب‌ در حوزه شهدا باید مصوبه بنیاد شهید را داشته باشد، گفت: باید چاپ کتب شهدایی از نظر فرم و محتوا بررسی شده و سپس مجوز چاپ آن داده شود، بنابراین ما اگر می‌خواهیم محصول فاخری داشته باشیم باید برای آن دقت کافی منظور شود.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های محلی در حوزه شهدا، افزود: ما در هماهنگی با این کارگروه مجوزهای چاپ مطلب و آگهی‌ها را در رسانه‌ها، روزنامه‌ها، نشریات و پایگاه‌های خبری می‌دهیم.

یادواره شهدا باید سیاسی باشد
رئیس سازمان تبلیغات استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به بحث‌های آسیب‌شناسی مباحث شهدا اظهار کرد: برخی در این جلسات گفتند که یادواره‌های شهدا باید سیاسی نشود، اما این‌ نادرست است و باید این مطلب را به حزبی و جناحی نکردن تغییر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی با تأکید بر اینکه یادواره شهدا اگر سیاسی نشود، یادواره شهدا نیست، گفت: بسیاری از مبلغین نقش محوری در یادواره شهدا را دارند بنابراین باید از سازمان تبلیغات در این یادواره‌ها استفاده مطلوب شود.

مهدوی با تأکید بر برگزاری یادواره شهدا در فضای دانش‌آموزی گفت: خلاقیت در تجلیل از شهدا یکی از اوامری است که باید در نظر گرفته شود.

وی شهید میرزا کوچک را یک شهید مطرح و تراز عنوان کرد و افزود: دوری این شهید از گلزار شهدا نباید موجب فراموشی این شهید والامقام شود.

محافل مذهبی، دولتی نشود
وی با تأکید به هدیه دادن کلام‌الله مجید و برگزاری شب‌شعر شهدایی در یادواره شهدا گفت: دولتی کردن محافل مذهبی و معنوی به یادواره شهدا ضربه می‌زند و باید کمی خلاقیت و روح معنوی به این مراسم‌ها بدهیم تا جوانان و نوجوانان را جذب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره اهل سنت توسط سازمان تبلیغات در هفته وحدت افزود: سازمان تبلیغات آمادگی دارد تا برای خدمتگزاری به شهدا، یادواره شهدای اهل سنت را در هفته وحدت برگزار کند.

احداث سقاخانه در محل شهادت استاندار فقید گیلان
مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان نیز با اشاره به برگزاری یادواره شهدای کارمند در گیلان اظهار کرد: این یادواره با محوریت شهیدان انصاری و نورانی با گل‌باران در ابتدای خیابان لاکانی امسال برگزار شد که نسبت به سال‌های گذشته کیفی‌تر بود.

عبدالله پاکاری با اشاره به احداث یک سقاخانه در محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی گفت: باید این سقاخانه در شأن شهدا ساخته و احداث شود.

وی با اشاره به تکمیل گلزار شهدای تازه‌آباد رشت افزود: بازسازی این گلزار از سال 83 آغاز شد و به دلیل بارش برف در سال‌ 86 این بازسازی تحت‌الشعاع قرار گرفت اما با وجود تکمیل این طرح قسمتی از آن باقی‌مانده و نیاز به بازسازی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گیلان با بیان اینکه گلزار شهدای رشت مکان مناسبی برای فعالیت فرهنگی استان است، تصریح کرد: امروز در حضور سردار عبدالله پور و شهردار رشت قراردادی مبنی بر انجام اموری از جمله سقف کاذب و تجدیدنظر در خصوص سیستم صوتی و دیوارهای گلزار شهدا امضا شد که نیاز به دو میلیارد تومان هزینه دارد و مجری این اقدامات بسیج سازندگی است و امیدواریم سازمان برنامه‌ریزی استان نیز سهمی در تکمیل این پروژه داشته باشد.