تاریخ : 1398,دوشنبه 31 تير16:07
کد خبر : 320904 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نگاه مجلس به دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک نگاه کاربردی است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: نگاه ما به دانشگاه فنی و حرفه‌ای که رسالت آموزش مهارتی دانشجویان را برعهده دارد، یک نگاه کاربردی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه توسعه آموزش‌های مهارتی در شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: رسیدگی به مشکلات و موانع بر سر راه دانشگاه‌ها اولویت کمیسیون آموزش مجلس است، نگاه ما به دانشگاه فنی و حرفه‌ای که رسالت آموزش مهارتی دانشجویان را برعهده دارد یک نگاه کاربردی است.

میرزاده افزود: اگر قانونی برای روند فعالیت دانشگاه موانعی ایجاد می‌کند موضوعات را به گوش ما برسانید تا با اصلاح، لغو یا وضع کردن قانون مشکلات را رفع کنیم از طرفی در فعالیت‌ها یا تفاهم نامه‌های مشترک اگر قانونی به درستی اجرا نمی‌شود به مجلس گزارش دهید تا دستگاه مربوطه را برای توضیحات دعوت کرده و موضوع را در قالب نظارت پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بسیاری از موضوعات مربوط به اقتصادی و اجتماعی می‌تواند نقش محوری و کاربردی ایفا کند. در واقع با تربیت و آموزش جوانان در رشته‌های مورد نیاز جامعه در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیرو‌های متخصص در صنایع و بخش‌های مختلف تامین می‌شود.