تاریخ : 1398,دوشنبه 31 تير16:17
کد خبر : 320907 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مجلس باید دانشگاه‌ها را از پرداخت مالیات معاف کند

معاون مالی اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید معاف از مالیات باشند، گفت: مبلغ قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌ها صرف بازسازی ساختمان‌های آموزشی و پرداخت قبوض می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، غلامرضا زمانی معاون مالی و اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جلسه توسعه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: چرا باید آموزش و پرورش از پرداخت مالیات در ساخت و ساز‌های خود توسط مجلس معاف شود، اما دانشگاه همچنان با بودجه کم خود، مبالغ زیادی را صرف اینگونه هزینه‌ها کند.

زمانی افزود: کارگاه‌های زیادی در سراسر کشور داریم که برای استفاده دانشجویان از این محیط‌های کارگاهی و تجهیز آنها باید مجلس و دولت بودجه لازم را اختصاص دهند در واقع اگر کمک به دانشگاه نشود فعالیت دانشگاه فقط یک شوخی است.

معاون مالی اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: بودجه محوطه سازی امور زیر بنایی این دانشگاه در قالب مدیریت سبز بسیار کم است به طوری که یک مبلغ ۱۰۰ میلیونی و یک مبلغ ۲۰۰ میلیونی از وزارت علوم پرداخت شده است، اما چون براساس اوراق تحویل داده اند به معنای واقعی ۲۰۰ میلیون نیز به ۱۰۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.