تاریخ : 1398,دوشنبه 31 تير16:45
کد خبر : 320915 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کاهش ظرفیت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بدلیل فرهنگ مدرک‌گرایی

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: جوانان به دنبال دریافت مدرک بالاتر هستند که این موضوع برای دانشگاه‌های مهارتی و کارآفرینی بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، رضا زنگنه معاون آموزش پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جلسه توسعه آموزش مهارتی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای ۱۸۰ هزار ظرفیت است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن محقق نشده، این در حالی است که جوانان جامعه ما به فرهنگ داشتن مدرک بالاتر فکر می‌کنند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

زنگنه افزود: تمام کسانی که دیپلم می‌گیرند به خصوص جوانان هنرستانی می‌توانند در سایر زیرنظام‌ها شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند که این موضوع دو دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ما تاکنون تکمیل نشده است، چرا که با توجه به قانون جدید که معدل دانش‌آموزان را مدنظر قرار می‌دهد و همچنین وجود فرهنگ مدرک‌گرایی در مقاطع بالاتر باعث شده ظرفیت دانشگاه ما کاهش پیدا بکند. این در حالی است که تعداد فارغ‌التحصیلان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش رو به رشدی را در سطح جامعه داشته است.

وی در پایان گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای به دنبال افزایش کیفیت، مهارت و کارآفرینی دانشجویان و همچنین بالا بردن کیفیت آموزش اساتید است.