تاریخ : 1398,پنجشنبه 03 مرداد07:27
کد خبر : 321354 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ماجرای دروغ‌پراکنی‌ علیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه ای به اقدام برخی از تشکل‌ها و گروه های دانشجویی برای تخریب چهره بسیج در این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه ای به اقدام برخی از تشکل‌ها و گروه های دانشجویی برای تخریب چهره بسیج در این دانشگاه واکنش نشان داد.

در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دانشگاه آمده است: صداقت و امانتداری از اساسی ترین شاخصه های رفتاری انسان است. همانطور که در روایات آمده «لا تنظروا الی طول رکوع الرجل و سجوده... ولکن انظروا الی صدق الحدیث و اداء امانته». اما متاسفانه این روزها صحنه فرهنگی شریف پر از دروغ‌گویی و بی‌اخلاقی شده است.

در چند روز اخیر برخی دانشجویان، خصوصا اعضای یکی از تشکل‌های اسلامی، دوره افتاده و بدون ارائه هیچ مدرکی نزد سایر گروه‌های دانشجویی ادعا کرده اند که برخی گروه‌های دانشجویی در حال نامه‌نگاری با نهادهای خارج از دانشگاه به منظور برکناری معاون فرهنگی دانشگاه می‌باشند و در نامه ارسالی خود به حضرتعالی با تعبیر «اقدام به فشار از خارج دانشگاه» این اکاذیب را منتشر نموده‌اند.

مطرح کنندگان این ادعای بی‌سند و مدرک اگرچه منظور خود را از عبارت "برخی گروه‌ها" به صورت شفاف ابراز نکرده‌اند اما حسب اینکه فعالین و مرتبطین این تشکل در فضای مجازی ضمن تکرار این ادعا آن را تلویحاً یا مستقیم به بسیج دانشجویی نسبت داده اند، بسیج دانشجویی شریف از جانب خود این ادعا را قویا تکذیب می کند.

بدینوسیله از جنابعالی تقاضی داریم این موارد بی‌اخلاقی و دروغ‌پراکنی، در هیئت نظارت بر تشکل‌ها پیگیری شود تا اگر تشکل مذکور سندی دال بر اثبات اتهام خود نسبت به گروه‌های دیگر دانشجویی ارائه نداد مطابق بند پنجم ماده ١٨ دستورالعمل اجرایی آیین نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مورد برخورد شدید قانونی ( ٣ تا ۶ ماه توقف فعالیت طبق آیین نامه) قرار گیرد تا از زیست‌بوم فرهنگی دانشگاه در مقابل بی‌اخلاقی‌ها، نشر اکاذیب و اتهامات بی‌اساس صیانت شود.

در پایان اما یک سوال همچنان مطرح است که این اتهامات چگونه و از چه مجرایی به فضای دانشجویی سرایت کرده‌ است؟ چرا برخی از واردکنندگان این اکاذیب اذعان دارند که اخبار مطروحه را از طریق معاون فرهنگی و اطرافیان ایشان دریافت کرده‌اند؟

به فرض صحت این ادعا، چرا معاون محترم فرهنگی در عوض ایفای نقش پدرانه و حراست از فضای فرهنگی شریف به التهاب‌آفرینی و تنش‌زایی روی آورده‌اند؟ که در اینصورت لازم است اسناد ادعای خود را منتشر سازند.
و در صورت عدم صحت این ادعا، از معاونت فرهنگی درخواست داریم، انتساب این سخنان را رسما تکذیب نمایند تا دروغگویان رسوا شوند.

ما اعتقاد داریم مسائل داخلی دانشگاه هنوز می تواند در داخل دانشگاه حل شود و اعتمادمان به حاکمیت دانشگاه باقی است. فلذا امید است با ورود مؤثر جنابعالی، این بی اخلاقی‌ها و تهمت‌پراکنی‌ها خاتمه پذیرد و از تکرار این اتفاقات تلخ جلوگیری شود.


کد خبرنگار : 38