تاریخ : 1398,سه شنبه 08 مرداد18:49
کد خبر : 322175 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

شروع آزمایش کاشت کامپیوتر در مغز انسان در سال 2020

استارتاپ نیورالینک که باهدف برقراری ارتباط مستقیم میان مغز انسان و کامپیوتر به وجود آمده است، به‌تازگی سیستمی طراحی کرده است که برای انجام این هدف هزاران پروب الکتریکی را وارد مغز می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استارتاپ نیورالینک که با هدف برقراری ارتباط مستقیم میان مغز انسان و کامپیوتر به وجود آمده است، به‌تازگی سیستمی طراحی کرده است که برای انجام این هدف هزاران پروب الکتریکی را وارد مغز می‌کند.

به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، استارتاپ ایلان ماسک به نام نیورالینک موفق به ساخت سیستمی ‌شده است که می‌تواند مغز موجودات زنده را به‌طور مستقیم به کامپیوترها متصل کند.

این سیستم که هم‌اکنون روی حیوانات آزمایش می‌شود تا سال 2020 برای آزمایش‌های انسانی آماده خواهد شد.

ایلان ماسک در کنفرانسی که به‌صورت زنده از یوتیوب پخش شد اظهار داشت که: «یک میمون توانست کامپیوتر را با مغزش کنترل کند.»

علاوه بر این، در کنفرانس یادشده نکاتی عنوان شد که فراتر از حد و مرزهای تعیین شده توسط دانشمندان فعال در این استارتاپ بود.

ایلان ماسک هدف اصلی نیورالینک را کمک به افراد مبتلا به آسیب‌های مغزی و نخاعی یا نقص‌های مادرزادی تعریف کرده است.

این فناوری در صورت موفقیت می‌تواند به افرادی که توانایی حرکتی یا لامسه خود را به دلیل آسیب‌های نخاعی از دست‌ داده‌اند کمک شایانی بکند.

البته هدف بلندمدت این کمپانی ساخت یک لایه ابر هوش دیجیتالی است که انسان‌ها را به هوش مصنوعی متصل می‌کند.

اگر دانشمندان نیورالینک در این مسیر موفق شوند، می‌توان در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تحولاتی عظیم در ارتباطات انسان‌ها و کامپیوترها بود.

با این‌ وجود، چالش‌های توسعه این فناوری بسیار زیاد است.

ازجمله این چالش‌ها علاوه بر توانایی عملی کردن و مقرون‌به‌صرفه بودن می‌توان به متقاعد کردن مردم به امن بودن این فناوری اشاره کرد.


کد خبرنگار : 15