تاریخ : 1398,چهارشنبه 09 مرداد02:19
کد خبر : 322244 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش کاربران توییتر به برگزاری دادگاه «سلاطین گوشت»؛

آقایون دزد، پیش قاضی و معلّق‌بازی؟!

قاضی صلواتی درپی اظهارات عجیب متهمان پرونده واردات گوشت های برزیلی خطاب به آنان گفت: چرا شما دلتان برای مردم نمی‌سوخت وقتی پیرزنی به خاطر دو کیلوگوشت با کارت ملی در دست در صف‌های طولانی می‌ایستاد، بعد می‌گویید ۱۱۴ تن عددی نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیروز دوشنبه 7 مرداد نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده واردات گوشت‌های برزیلی با ارز 4200 تومانی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی به صورت علنی  برگزار شد.

قاضی صلواتی این متهمان را به اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی و خروج از خارج از شبکه، تفهیم اتهام کرد و از حسینی نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست آنها را قرائت کند.

نماینده دادستان با اشاره به اینکه کیفرخواست این پرونده در 4 بخش صادر شده، گفت: سه نفر از این متهمان از کارمندان جهاد کشاورزی استان تهران هستند و در زمانی که گوشت با ارز 4200 تومان وارد می‌شده این افراد با صدور حواله‌های صوری گوشت‌های وارداتی را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

در ابتدای جلسه علیرضا خلیلی متهم ردیف اول اظهار کرد: ما در این دادگاه فعلاً در جایگاه متهم هستیم و هنوز اتهامی اثبات نشده است و ریختن آبروی یک انسان به منزله ریختن خون انسان است بنابراین عکس گرفتن از کسانی که هنوز اتهامشان اثبات نشده است و نشر آن در رسانه‌ها کار درستی نیست.

قاضی صلواتی در پاسخ به اظهارات عجیب این متهم، گفت: عکس گرفتن کار درستی است زیرا این دادگاه براساس استجازه از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده است و شما نیز سعی کنید ابتدا با وکلای خود مشورت داشته باشید و سپس اظهارنظر کنید.

خلیلی در ادامه گفت: بنده هر گونه حواله را که پیوست کرده‌ام جهت بررسی قانون و اقدام با ضوابط بوده و عملیات تحویل کالا هیچ‌گونه ارتباطی با شرکت مهام تدبیر ندارد و مسئولیت آن با نماینده کوشاستاره بوده، در حالی که اسمی از این شرکت نیست.

متهم خلیلی افزود: ۶۰ صنف است که لیست دارند این افراد آن موقع که من مجوز زدم پروانه کسب و کار نداشتند. آن موقع که من نامه مجمع را زدم شرکتی نبود مهام تدبیر هم تاسیس نشده بود.

قاضی صلواتی گفت: تعاونی مصرف کارگران، کارخانجات صنعتی کرج یا خبازی‌های شهر ری ،با این‌ها شما موافقت کرده‌اید؟

متهم در ادامه گفت: نه هیچ حواله‌ای به آن‌ها داده نشده پشتیبانی امور دام به آن‌ها نامه داده است.

قاضی صلواتی در ادامه اظهار داشت: این کارخانه‌ها کجا هستند که شما به آن‌ها حواله صادر کردید، چرا شما دلتان برای مردم نمی‌سوخت وقتی پیرزنی به خاطر دو کیلوگوشت با کارت ملی در دست در صف‌های طولانی می‌ایستاد. بعد می‌گویید 114 تن عددی نیست. شما 27 تن گوشت به اسم میادین میوه و تره بار دریافت کردید و فقط سه تن را به میادین تحویل دادید و 24 تن دیگر را در بازار آزاد فروختید.

واکنش برخی کاربران فضای مجازی پس از برگزاری دادگاه سلطان گوشت را مشاهده می‌کنید؛

پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!پیش قاضی و معلّق‌بازی، آقایون دزد؟!


کد خبرنگار : 38