تاریخ : 1398,جمعه 11 مرداد17:43
کد خبر : 322453 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آیین‌نامه انضباطی با تخلفات در پایان‌نامه برخورد می‌کند

رئیس سازمان امور دانشجویان از برخورد آیین نامه انضباطی با دانشجویانی خبر داد که در پایان نامه نویسی تخلف می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، مجتبی صدیقی اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان در بحث پیشگیری و مقابله با تقلب علمی، مدیریت کمیته ها و شوراهای انضباطی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این سازمان بر اساس آیین نامه و شیوه نامه فعلی انضباطی فعلی دانشجویان در مواردی که تاکنون تخلف علمی صورت گرفته، برخورد می کند.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان عملاً بعد از وقوع تخلف وارد عمل می شود و در اصلاحیه چند ماه پیش آیین نامه انضباطی تخلفات پژوهشی دوباره تصویب شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها مدارک تحصیلی دانشجویان را صادر می کنند و در صدور مدرک تحصیلی با پایان نامه تقلبی به طور مستقیم برخورد دارند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در برخی موارد که دانشگاه یا موسسه آموزش عالی هنوز مجوز صدور مدرک ندارد و مدارک تحصیلی دانشجویان باید توسط سازمان امور دانشجویان صادر شود، در صورت اطلاع از مخدوش بودن پایان نامه این سازمان اقدامات لازم را به عمل می آورد.

وی درباره برخوردهای سازمان امور دانشجویان با مدارک مبتنی بر پایان نامه تقلبی خاطرنشان کرد: سازمان امور دانشجویان علاوه بر اطلاع به موسسه صادر کننده اولیه مدرک، به طور مستقیم تاییدیه صادر شده را لغو می کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که تاکنون مدرک تحصیلی به خاطر تقلب علمی به مرحله ابطال نرسیده است.