تاریخ : 1398,جمعه 11 مرداد18:33
کد خبر : 322460 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر

پیشرفت تکنولوژی نقش پررنگی در سهولت سفر و افزایش علاقه مندی به سفر کردن داشته است. فقط کافیست تا چند اپلیکیشن ساده بر روی تلفن همراه خود نصب کنید تا تمامی مشکلات احتمالی در طول سفر، از مسیریابی گرفته تا یافتن بهترین رستوران‌ها و مراکز خرید، قابل حل شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دلیل تعداد و تنوع بالای اپلیکیشن‌ها بهتر است آن‌ها را به دو گروه پیش از سفر و در طول حرکت تقسیم بندی کرده و به مختصری از هر کدام بپردازیم.

پیش از سفر
Trip Advisor
تریپ ادوایزر (Trip Advisor) را می‌توان مشهورترین وب‌سایت و اپلیکیشن راهنمای سفر در سراسر جهان دانست. قابل استفاده ترین بخش در این اپلیکیشن بخش ‘Things to do’ یا همان کارهایی برای انجام دادن در هر مقصد گردشگری است. تریپ ادوایزر به شما این امکان را می‌دهد تا با جاذبه‌های گردشگری هر شهر آشنا شده، نظرات کاربرانی که به آن مناطق سفر کرده اند را مطالعه کرده، سؤالات خود را پرسیده و حتی به رزرو انواع بلیط، خرید تور و انواع اقامت را بپردازید. به طور مثال چنانچه از اصفهان قصد سفر به شیراز را داشته باشید و بلیط هواپیما اصفهان شیراز را تهیه کرده باشید، می‌توانید قبل از شروع سفر در تریپ ادوایزر با تمام جاذبه‌های شیراز و نظرات مسافران در مورد آن‌ها آشنا شوید.

Guides by Lonely Planet
لونلی پلنت (Lonely Planet) در حقیت معتبرترین ناشر کتاب‌های راهنمای سفر به شمار می‌رود. اکثر توریست‌هایی که به کشورهای مختلف جهان از جمله ایران سفر می‌کنند کتاب لونلی پلنت مرتبط با مقصد را به دقت مطالعه می‌کنند. البته اطلاعات کتاب‌ها به صورت خلاصه در وب‌سایت لونلی پلنت قابل مشاهده است. اما لونلی پلنت نرم افزارهای متعددی برای سفر نیز منتشر کرده است. یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها گایدز بای لونلی پلنت نام دارد. در این اپلیکشن بعد از ایجاد حساب کابری می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد تمامی جوانب مقصد مورد نظرتان، از جاذبه‌های گردشگری گرفته تا بهترین گزینه‌ها برای غذا، تفریح، محل اقامت و حتی مسائل فرهنگی، به دست آورید.

Booking.com
اگر بدون خرید تور بلیط هواپیما خارجی تهیه کرده و قصد سفر به مقصدی در خارج از کشور را داشته باشید، برای رزرو محل اقامت به بوکینگ. کام (Booking.com) نیاز پیدا می‌کنید. البته این وب‌سایت و اپلیکیشن تنها گزینه‌های موجود برای رزرو محل اقامت نیستند، اما معمولاً در بوکینگ.کام نرخ‌های مناسب‌تر و پیشنهادهای ویژه ای خواهید یافت. بوکینگ.کام امکان رزرو هر گونه محل اقامتی اعم از هتل و هاستل را برای شما فراهم می‌آورد. بهتر است همواره قبل از انتخاب محل اقامت مورد نظر نظرات کاربران دیگر را به طور کامل مطالعه کرده و عکس‌ها را به دقت ببینید.

Accuweather
اکیووِدِر (Accuweather) یکی از قابل اعتمادترین نرم افزارهای پیش بینی هواست که از نسخه‌ی فارسی نیز برخوردار است. می‌توانید به راحتی اپلیکیشن آن‌را بر تلفن همراه یا تبلت خود نصب کرده و از وضعیت آب و هوا در تمامی نقاط جهان آگاه شوید. در اکیوودر وضعیت آب و هوا را می‌توانید به تفکیک ساعت مشاهده نمایید.

در طول حرکت
Google Maps
گوگل مپس (Google Maps)‌ آسان‌ترین و بهترین اپلیکیشن مسیریابی است که در تمامی نقاط جهان به کمک شما می‌آید. اطلاعات این اپلیکیشن بی انتها به نظر می‌رسند. از طریق گوگل مپس مسیر دسترسی به یک موقعیت جغرافیایی را همراه با جزئیات ممکن می‌شود.

Waze
ویز (Waze) را می‌توان کامل‌ترین اپلیکیشن در زمینه‌ی مسیریابی دانست. ویز از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل در ایران اپلیکیشنی بسیار محبوب تلقی می‌شود. این نرم افزار اطلاعاتی نظیر ترافیک مسیر، گزارش دوربین و پلیس، راهنمای صوتی و بسیاری از موارد دیگر را فراهم می‌آورد. در ویز کوچه پس کوچه‌ها و همچنین راه‌های میان‌بر را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

Swarm
اگر علاقه مند به ساخت چیزی شبیه به دفترچه‌ی خاطرات اما از نوع الکترونیکی باشید، سوآرم (Swarm) گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن در تمام اماکنی که وارد می‌شوید می‌توانید چک این کنید، عکس اضافه کرده و مطلبی در مورد آن بنویسید. سوآرم تمامی آن‌ها را با تاریخ و زمان ذخیره می‌کند. بنابراین هر زمانی که مایل باشید می‌توانید به آن رجوع کرده و خاطرات خود در تاریخی مشخص را مرور کنید.

Foursquare
فوراسکوئر (Foursquare) یک راهنمای شهرگردی است که امکان آشنایی با کافه‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های پیشنهاد شده در یک منطقه را فراهم می‌آورد. برخی از امکانات این اپلیکیشن با گوگل تفاوت زیادی ندارد؛ در هر دو می‌توانید آدرس، شماره‌ی تماس، عکس و نظرات کاربران را درباره‌ی آن رستوران یا کافه بدانید. اما در فوراسکوئر با استفاده از ابزارهای متعدد می‌توانید فیلترهای مدنظر خود مانند ویژگی‌ها، توصیه‌ی دوستان، فاصله، قیمت‌ها، ... اعمال کرده و انتخابی مناسب با علایق خود داشته باشید. بعد از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر می‌توانید لیستی از اماکنی که رفته اید ایجاد نمایید. نکته‌ی جالب توجه در فوراسکوئر امکان ایجاد مکانی تازه در اپلیکیشن و معرفی کردن آن به دیگران است.

هر کدام از اپلیکیشن‌هایی که معرفی شد موردی مشخص را پوشش می‌دهند. اگرچه لازم به ذکر است موارد ذکر شده تنها گزینه‌های موجود نیستند، اما بر اساس محبوبیت و سهولت در استفاده تصمیم به معرفی آن‌ها گرفتیم.

منبع : ویرلن


کد خبرنگار : 15