تاریخ : 1398,یکشنبه 13 مرداد13:42
کد خبر : 322664 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

خواننده لس آنجلسی با لباس شهدا، راه شهدا را تخطئه کرد؛

نقش حلقه «شر» در آهنگ ضد ایرانی

شیبانی می گوید: یغما گلرویی عاجز از فهم این نکته است که شراب فرانسوی بوی میراژ و اگزوست می دهد.بوی خون یک میلیون الجزایری؛ بوی سه قرن استعمار دهشتناک آفریقا؛ بوی خون آلوده به اچ آی وی؛ و صد البته بوی گند روشنفکر ژیگول و کج فهم وطنی که عمری است جان می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید تا به امروز آهنگ خواننده لس آنجلسی در مورد دفاع مقدس و شهدا را در فضای مجازی دیده باشید. آهنگی که موضوع آن روایت سال های دفاع مقدس از زبان یک رزمنده که در این ویدیو شهید می شود گفته می شود. عبارت های ویژه ای مانند «اسم اون کوچه اسم من نشه مادر»، «نگذاری که اسم من باتون بشه» شاید این آهنگ را اولین آهنگ لس آنجلسی دانست که از زبان یک رزمنده ایرانی خوانده می شود و مخاطبی که بر روی صندلی نشسته است و خود را در قالب مادر رزمنده می بیند، ساخته شده باشد. نگاهی که قبلا بیشتر در ذم این نوع افراد سروده می شد و این بار از زبان آنها و در ذم راه  آنها خوانده شده است. اما این آهنگ را چه کسانی تهیه کرده اند؟

حامدی، آزادی خواهی که موافق شاه است
خواننده اهنگ «کوچه نسترن»، ابراهیم حامدی معروف به ابی است که ترانه آن را یغما گلرویی سروده است. حامدی یکی از خوانندگان لس انجلسی است که پیش از انقلاب ایران را ترک کرده و در امریکا ساکن شده است. او در این سال ها آهنگ ها متفاوتی را با موضوعات سیاسی خوانده است اما به نظر می رسد در این چند سال روند پر کارتری را در این حوزه آغاز کرده است.

او در سال 88 با آهنگ «تصمیم» عملا انتخابات را بین بد و بدتر دانست و شرکت در ان را بی فایده خواند، این در حالی بود که چند سال بعد یعنی در سال 92 و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ترانه «یه دختر» را به همراه شادمهر عقیلی، دیگر خواننده ای که به امریکا مهاجرت کرده است خواند، که در این آهنگ به شال سبزی که نماد فتنه سبز بود اشاره می کرد.

حامدی فراموش کرده بود که خود در سال 88 انتخابات در ایران را اصلا انتخابات نمی دانست، چه برسد به آنکه بخواهد با شعارهای انتخاباتی آهنگی را بخواند. پس از این آهنگ در مردادماه همان سال حامدی با همکاری با شادمهر عقیلی آهنگی را با عنوان «رویای من» تهیه کرد که این ترانه را نیز در مورد جنگ تهیه کرد.

اکنون نیز در ادامه اشعار سیاسی این بار حامدی به سراغ رزمندگان جنگ 8 ساله رفته است و سعی دارد تا روایت و شعارهای سیاسی خود را از زبان یک شهید بیان کند. روایتی دلخواه که البته اگر کسی چند وصیت نامه از شهدا خوانده باشد و یا مختصری از ان بداند، به تحریف شهدا توسط این آهنگ پی خواهد برد. اهنگی که قصد دارد هدف های شهدا را به گونه ای دیگر و به دست افرادی که تا کنون تلاشی برای حمایت از مردم خود نکرده اند، به تصویر بکشد.

در این میان اسم یغما گلرویی، ترانه سرای «یه دختر»، « رویای ما» و «کوچه نسترن»، نقطه مشترکی است که برای فهم بیشتر ترانه باید او را نیز بیشتر شناخت.

یغما گلرویی

یغما برادر شاهین نجفی!
«به برادرم شاهین نجفی... تو شبیه برادرم هستی، یه برادر که وارث درده، یه برادر که مثل من عمری، زیر ساتور زندگی کرده!»؛ این ها بخش هایی از نامه یغما گلرویی ترانه سرا برای شاهین نجفی، خواننده مرتدی است که با هتاکی به معصومین خشم مردم ایران را برانگیخت.

یغما گلرویی

همکاری او با شاهین نجفی در یکی از متفاوت ترین فعالیت های بارز ضد نظام اوست.«شاهین نجفی» خواننده و سازنده کلیپ موهن علیه امام هادی(ع) که از دوره اصلاحات به راه‌اندازی گروه‌های موسیقی زیرزمینی در رشت و تهران پرداخت، به سبب اشاعه فحشا و فساد با شکایت شاکیان خصوصی شامل چند خانواده، دو بار در ایران دستگیر شد. چند سال پیش بود که در ترانه ای به امام هادی(ع) اهانت کرد تا حکم ارتداد او توسط مراجع اعلام شود پس از اعلام این حکم نیز از ترس مجازات سنگینش به آلمان گریخت. اما شاهین نجفی کسی بود که گلرویی او را برادر خود نامید.

حلقه «شر»
یغما گلرویی در کنار فردی به نام سیدمهدی موسوی از دیگر ترانه سراهای «شاهین نجفی» حلقه ای را در بین اهالی علاقمند به شعر و ترانه سرایی مدیریت می کنند که در شبکه های اجتماعی به تبلیغ بی بند و باری جنسی و انحرافات اخلاقی و تولید اشعار سیاسی در حمایت از فتنه 88 مشغولند.

مهدی موسوی چه کسی است؟

مهدی موسوی که تخصصش داروسازی است نقش پدر خوانده این حلقه را برعهده دارد. وی خود را بنیانگذار غزل پست مدرن و جنبش شاعران پیرو پست مدرنیسم در ایران می داند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از وبلاگش از سال 89 به همکاری با خواننده مرتد مشغول است.

بیشتر بخوانید// حمایت از نیروهای مؤمن انقلابی تمام شد؛ نوبت به «گلرویی» رسید؟!

یغما گلرویی در کنار مهدی موسوی و شاهین نجفی، مثلثی را تشکیل داده اند تحت عنوان "ما شریم". گروهی با رویکرد و هدف مشخصی که ترانه های "شاهین نجفی" ویترین آن می باشد.

افکاری با طعم شراب فرانسوی
رضا شیبانی مدتی پیش در اشعار و افکار یغما گلرویی گفته بود: علاقه ی سمپاتیک  یغما گلرویی به شراب و شامپاین و پاریس چه ریشه ای دارد خدا می داند. اما این کشش به گواهی دل نوشته های عوام پسند  یغما ،  صرفا کششی میخانه ای است و نه یک پیوستگی معرفت شناختی. امثال یغما که شناختشان از فرانسه  در شامپاین و ایفل و چند قطعه موزیک  و چند عکس یادگاری در پرلاشز خلاصه می شود قاعدتا این توهم را پیدا می کنند که هرکس دهانش بوی شراب داد ، آزادیخواه است. یغما اگر کمی لامارتین خوانده بود ، می توانست بفهمد سنت شراب فرانسوی نه سنتی  آزادیخواهانه، که فضیحتی جنایتکارانه است که یادآور فتوحات و آدمکشی های فرانسوی است.

یغما گلرویی

او در بخشی دیگر می گوید: یغما گلرویی عاجز از فهم این نکته است که شراب فرانسوی بوی میراژ و اگزوست می دهد.بوی خون یک میلیون الجزایری؛ بوی سه قرن استعمار دهشتناک آفریقا؛ بوی خون آلوده به اچ آی وی؛ و صد البته بوی گند روشنفکر ژیگول و کج فهم وطنی که عمری است جان می کند تا نعش خود را به  یکی از تابوت های پرلاشز بیفکند.

آزادی یا اسارت زنان
در سال 94 گلرویی کلیپی با عنوان "رهایی" ساخت و در فضای مجازی منتشر کرد. کلیپی که مجوزی نداشت و در آن به موضوع زنان پرداخته بود. تصویری سیاه و سفید از زنان که انان را در خون غوطه ور می دانست! او که خود این ترانه را خوانده بود از آزادی صحبت می کرد آزادی که بیشتر به نظر می رسید بیشتر مفهوم اسارت را برای زنان به ارمغان خواهد آورد، این در حالی است که گلرویی حتی در همین کلیپ نیز مجبور به نشان دادن افتخار آفرینی زنان و دخترانایرانی با حجاب شده بود.

برگزاری کلاس های ترانه و تربیت جوانان!
یغما گلرویی با وجود همه  اعتراض های علنی به نظام و انقلاب اما به راحتی کلاس های شعر و ترانه می گذارد و هنرجو می پذیرد تا علاقه مندان به شاعری را برای گفتن شعر و ترانه تربیت کند، البته از حق هم نباید گذشت که در این راه موفق بوده است. آزادانه کلاس هایش را می گذارد و جوانان دختر و پسر هم با پرداخت هزینه های هنگفت پای مکتب شاعری او می نشینند تا موازی با نسل شاعران جوان انقلاب، شاخه ای از شاعران ضد ارزشی نیز تربیت شوند بی آن که مسئولی به فکر باشد.

از همکاری با خواننده مرتد تا سازمان اوج
تمام مواردی که در بالا گفته شد در حالی است که در سال 95 پرویز پرستویی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در فعالیتی پیرامون حوزه موسیقی آنهم پس از انتشار آلبوم‌هایی چون «بابایی»، «من پرویز پرستویی» که دکلمه‌های این بازیگر را شامل می‌شد، به عنوان خواننده با ترانه‌های یغما گلرویی منتشر کند. این در حالی بود که سازمان رسانه ای اوج وظیفه تهیه کنندگی این ویدیوها را برعهده داشت و همین موضوع باعث انتقاداتی به سازمان اوج شد. هر چند مدتی بعد سازمان اوج این اشتباه را ناشی از تعداد زیاد هنرمندانی دانست که با آنان همکاری می کند، اما باز هم نمی توان تاثیر نفوذ این افراد در سازمان های مختلف را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید// همکاری یغما گلرویی با سازمان اوج

افرادی که علیه امام شعر می سرایند از زبان شهدا سخن می گویند
مواردی که در بالا گفته شد تنها اشاره ای به سابقه هنری «یغما گلرویی» بود، او در این سال ها هیچ گاه از حرف ها و ترانه های خود علیه مقدسات عقب ننشسته است و حال با ترانه ای که از زبان شهدا گفته می شود سعی کرده است تا افکار خود را از زبان اشخاصی بگوید که در ذهن مردم نماد پاکی و حقیقت هستند. این در حالی است که رفتارهای او نشان می دهد که هیچ ارادتی به شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس نداشته است. به نظر می رسد با تبلیغات روانی روبرو هستیم که سعی می کند حرف های باطل خود را به زبان دیگری و از جانب افراد مقبول به مردم بقبولاند.