تاریخ : 1398,یکشنبه 13 مرداد14:09
کد خبر : 322668 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سیاست وزارت علوم توجه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار است

قائم مقام وزیر علوم گفت: سیاست وزارت علوم توجه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار و توسعه و تجهیز این مناطق است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عبدالرضا باقری در حاشیه بازدید از دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان دانشگاه شهرکرد، ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه شهرکرد و مسئولان شهرستان فارسان اعم از نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی این شهر در سخنانی گفت: باید مهارت‌های شغلی را به دانشجویان آموزش دهیم تا دیگر نگران اشتغال آنها پس از فارغ‌التحصیلی نباشیم.

باقری تصریح کرد: باید ظرفیت‌های هر منطقه را شناسایی و براساس این ظرفیت‌ها اقدام به اعطای مجوز جهت رشته‌های جدید و جذب اعضای هیئت علمی مورد نیاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است در هر منطقه که مردم و مسئولان محلی وارد کار شده و همکاری بیشتری داشته‌اند توسعه آن منطقه سریع‌تر انجام شده است؛ لذا امروزه باتوجه به منابع محدود دولت، لازم است مردم و مسئولان محلی همکاری بیشتری جهت پیشبرد اهداف آموزش عالی کنند.

قائم مقام وزیر علوم افزود: امیدوارم آموزش عالی، هنر را در این شهرستان ارتقا و تبدیل به شغل کند و آن را به یک ارزش افزوده تبدیل کند و از مسئولان شهرستان می‌خواهم یک نمایشگاه دائمی از آثار هنری دانشجویان این دانشکده برپا و در طراحی المان‌های شهری از توانایی دانشجویان دانشکده هنر استفاده کنند.

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی و فعالیت‌های دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان اظهار امیدواری کرد با توجه و اهتمام وزارتخانه این دانشکده در مسیر توسعه و پیشرفت بهتری قرار گیرد.