تاریخ : 1398,سه شنبه 15 مرداد18:00
کد خبر : 323059 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

راهنمای رایگان انتخاب رشته کنکور سال ۹۸/ بخش هفتم

شهریه دوره پردیس و خودگردان رشته‌های علوم پزشکی در سال ۹۸ +جدول

یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان در زمان انتخاب رشته، میزان شهریه دریافتی توسط دانشگاه های مختلف در دوره های مختلف آموزشی هستش. در این گزارش مبلغ شهریه رشته های مختلف رشته های پرطرفدار علوم تجربی آمده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مردادماه در حالی وارد هفته دوم خود می شود که این هفته سرنوشت نزدیک به یک میلیون داوطلب کنکور سراسری را مشخص می کند، طبق برنامه اعلام شده چهارشنبه هفته جاری نتایج اولیه این آزمون منتشر می شود، تا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اقدام به انتخاب رشته کنند. در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کردند که با توجه به اعلام علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در دهه سوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود. اما از همین حالا بحث انتخاب رشته داغ است و بسیاری از داوطلبان که از عملکرد خودشان خبر دارند با سوالات زیادی در ذهن خود دارند. «خبرنامه دانشجویان ایران» در این گزارش شهریه پردیس خودگردان و مازاد رشته های علوم پزشکی را بررسی کرده است:

یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان در زمان انتخاب رشته، میزان شهریه دریافتی توسط دانشگاه های مختلف در دوره های مختلف آموزشی هستش. در این گزارش  مبلغ شهریه رشته های مختلف رشته های پرطرفدار علوم تجربی آمده است(شهریه ها مربوط به سال 97 بوده و امکان تغییر در سال 98 تا حدود ٢٥ الی ٣٠ درصد وجود دارد):

شهریه دوره پردیس و مازاد دانشگاه های سراسری به ازای هر ترم تحصیلی

شهریه دوره پردیس و خودگردان رشته‌های علوم پزشکی در سال ۹۸ +جدول

شهریه آزاد خودگردان و دانشگاه آزاد معمولی در علوم پزشکی ۹۷_۹۸

شهریه دوره پردیس و خودگردان رشته‌های علوم پزشکی در سال ۹۸ +جدول


کد خبرنگار : 86