تاریخ : 1398,دوشنبه 21 مرداد02:26
کد خبر : 323553 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

رسول قهرمانی نماینده دادستان تهران کیست؟

رسول قهرمانی در حال حاضر در سطح چهار حوزه تحصیل می‌کند و هفت سال است که مشغول به فراگیری دروس خارج از فقه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، برگزاری دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها طی ماه‌های گذشته باعث شده بیش از پیش چهره‌های خدوم قضایی از قاضی تا نماینده دادستان و همه اجزای دادگاه به مردم معرفی شوند. کم کم صراحت لهجه و تسلط در جدال حقوقی با مفسدین بزرگ اقتصادی کشور در حین جلسات توجه عموم را به خود جلب کرده است.

یکی از نمایندگان دادستانی که این روز‌ها در افکار عمومی با دفاع صریح و شیوا از کیفرخواست مطرح شده، رسول قهرمانی است؛ اما رسول قهرمانی ۳۵ ساله کیست و از کجا آمد؟

او جزو ورودی‌های سال ۷۸ حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهران است و دروس حوزوی را در این مرکز آموخت. قهرمانی در حال حاضر نیز در سطح چهار حوزه تحصیل می‌کند و هفت سال است که مشغول به فراگیری دروس خارج از فقه است.

او در سال ۸۶ به قم رفت و در رشته کارشانسی اقتصاد به ادامه تحصیل پرداخت. رساله کارشناسی ارشد قهرمانی در خصوص یک بحث میان رشته‌ای با موضوع تحلیل اقتصادی حقوق به رشته‌ی تحریر درآمده است. قهرمانی سپس با رتبه ممتازِ ۳ کشوری در مقطع دکتری وارد دانشگاه تهران شد و در رشته اخلاق، گرایش فلسفه اخلاق هم اکنون مراحل نگارش پایان نامه را طی می‌کند.

قهرمانی علاوه بر تسلط کامل به زبان عربی، استاد دانشگاه تهران نیز هست و دروس عمومی این دانشگاه در دانشکده‌های مختلف را تدریس می‌کند.