تاریخ : 1398,دوشنبه 21 مرداد02:33
کد خبر : 323554 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

مجموعه اعتمادیه دانشگاه زنجان از دانشجو خالی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه مجموعه اعتمادیه این دانشگاه مهرماه از دانشجو خالی خواهد شد، گفت: این مجموعه ۷ هکتاری، به یک مجموعه آموزشی تبدیل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه در بخش‌های مختلف برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی کشور در حال کاهش است، اظهار کرد: در استان جمعیت دانشجویی استان به ۴۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه از کل دانشجویان استان ۱۲ هزار نفر متعلق به دانشگاه آزاد است، گفت: این دانشگاه با چهار واحد و سه مرکز فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: همچنین مجموعه سمای دانشگاه آزاد نیز در برخی از شهرستان‌ها در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان یکی از دلایل کاهش دانشجوی دانشگاه آزاد را عدم اطلاع رسانی بیشتر در ارتباط با امکانات و سطح علمی آن عنوان کرد و گفت: این دانشگاه در زنجان دارای ۴۴۶ عضو هیأت علمی تمام وقت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در استان زنجان ۲۴۰ هکتار زمین برای ارائه خدمات و ۱۸۰ مترمربع فضاهای مسقف دارد، گفت: این یعنی برای هر دانشجو ۱۴ مترمربع فضا وجود دارد.

فیروزفر با اشاره به اینکه دو و نیم برابر تقاضای فعلی فضای خوابگاهی در دانشگاه آزاد وجود دارد، تصریح کرد: در بحث خدمات دهی پژوهشی نیز یک فضای خوبی در استان فراهم شده است.

وجود 330 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های دانشگاه آزاد زنجان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از وجود ۳۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: این امکانات برای همه متقاضیان آماده ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی یکی از مراکز پیشرو است که البته در یکی از حوزه‌ها یعنی نانوبیوتکنولوژی می‌توانیم تبدیل به قطب شویم.

فیروزفر افزود: همین مرکز تحقیقات در مدت فعالیت خود به چند محصول بسیار خوب دست یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در بحث چاقوی زنجان نیز که از صنایع دستی مهم استان است ما توانسته‌ایم این ورق را در دانشگاه آزاد تولید کنیم و آن را به دست چاقوسازان برسانیم، گفت: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز الان آماده ارائه چهار خدمت هستیم.

وی گفت: در بحث دانشجویی نیز فعالان بسیار خوبی داریم و ۱۴ کانون در این حوزه فعال است.

فیروزفر همچنین از فعالیت چهار تشکل سیاسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در سایر حوزه‌ها نیز تشکل‌های استان فعالیت بسیار خوبی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در حوزه وام نیز خدمات خوبی به دانشجویان ارائه می‌دهد، بیان کرد: طرح دیگری نیز داریم که دانشجو بدون دغدغه وارد دانشگاه شود که در این راستا تیز تلاش داریم البته هنوز تثبیت نشده ولی انجام خواهد شد که در این راستا از همکاری بانک‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: ذکر این نکته لازم است که شهریه دانشگاه آزاد نسبت به وضعیت اقتصادی کشور شهریه پایین و قابل قبولی است.

فیروزفر با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه بورسیه نیز وارد عمل شده است و قول بورسیه پنج دانشجو را از صاحبان صنایع گرفته‌ایم، گفت: امیدواریم این تعداد هرچه زودتر افزایش یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه در برخی از رشته‌های پزشکی به دانشجویان یارانه نیز می‌دهد، گفت: این یعنی اینکه دانشگاه آزاد علوم پزشکی را در ارائه خدمات یاری می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه مهرماه مجموعه اعتمادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از دانشجو خالی خواهد شد، افزود: این مجموعه ۷ هکتاری، به یک مجموعه آموزشی تبدیل خواهد شد.

فیروزفر افزود: در صورتی که از طرف مجموعه استان نیز همکاری شود واحد اعتمادیه

دانشگاه آزاد زنجان به یک مجموعه آموزشی تبدیل خواهد شد که امیدواریم همت جمعی در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سیاست دانشگاه آزاد حرکت در مسیر توسعه با محوریت دادن به مسائل منطقه است، گفت: قرار است استان‌ها در این موضوعات با طرح مسئله وارد عمل شوند.


کد خبرنگار : 38