تاریخ : 1398,دوشنبه 21 مرداد17:55
کد خبر : 323608 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

استقبال از کدام سرویس ذخیره‌سازی ابری بیشتر بوده است؟

سرویس‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری به کاربران اجازه می‌دهند با هر دستگاه الکترونیکی و هر زمان که بخواهند، از طریق اینترنت به حجم زیادی از اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته و پیدا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ در سال‌های اخیر که سرویس و اپلیکیشن‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی برخوردار شده است، شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت به توسعه و ارائه سرویس‌های مختلفی که بر مبنای فضای ابری و کلاد ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران را برعهده دارند، پرداخته‌اند تا بدین وسیله بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند.

کاربران با استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد قادر خواهند بود تصاویر ، فایل و اطلاعات شخصی خود را بر روی پلت‌فرم سرویس‌های کلاد همچون گوگل‌درایو، وان‌درایو و دراپ‌باکس آپلود و ذخیره کنند.

دراپ‌باکس در سال ۲۰۱۵ میلادی توانسته است با اختلاف زیادی از رقبای خود در رتبه نخست استقبال کاربران از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بایستد و میزبان بالغ بر ۳۰۰ میلیون کاربر باشد. دو سرویس گوگل درایو و وان‌درایو مایکروسافت نیز به ترتیب ۲۴۰ میلیون و ۲۵۰ میلیون کاربر را در پلت‌فرم خود جای داده‌اند.

البته کارشناسان بر این باورند که میزان استقبال کاربران از سرویس‌های ابری در سال‌های اخیر به شدت رشد و افزایش یافته است و آمارهای جدید بسیار بالاتر از اعداد ذکر شده در بالا هستند.

این سرویس‌های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد با وعده ارائه فضای ذخیره‌سازی بیشتر به صورت رایگان به کاربران خود، سعی دارند که در رقابت تنگاتنگی که میان آنها جاری و برقرار است، پیروز شوند و بدین ترتیب گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود بربایند.

سرویس‌های آنلاین و اینترنتی ارائه دهنده فضای ذخیره سازی ابری و کلاد به کاربران خود تا حجم و ظرفیت معلوم و مشخصی امکان آپلود و ذخیره سازی فایل ، تصاویر و اطلاعات شخصی آنها را به صورت رایگان می‌دهند و در صورت تمایل کاربران به افزایش حجم ظرفیت موردنظر خود، از آنها به ازای ارائه حجم‌های مختلف ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ترابایتی پول و حق اشتراک دریافت می‌کنند.

پیشتر ادوارد اسنودن، یکی از متخصصان امنیتی پیشین فعال در آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص وضعیت امنیت سایبری سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری هشدار داده و آن را دشمن حریم خصوصی کاربران خوانده بود.