تاریخ : 1398,سه شنبه 22 مرداد02:33
کد خبر : 323632 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حضور دانشجویان زنجانی در روستاهای محروم

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از حضور دانشجویان زنجانی در روستاهای محروم خدابنده و برگزاری اردوی جهادی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدرضا قربانی امروز اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان راهی اردوی جهادی می‌شوند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در این اردوی جهادی 100 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خضور دارند، گفت: در مجموع با حضور اساتید و سایر دست‌اندرکاران 120 نفر از دانشگاه علوم پزشکی زنجان راهی اردوی جهادی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اردوی جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی از 30 مرداد‌ماه تا 7 شهریور‌ماه سال‌جاری خواهد بود، بیان کرد: این دانشجویان در 6 روستای محروم شهرستان خدابنده حضور خواهند یافت و فعالیت‌های مختلف در قالب فرهنگی، عمرانی و پزشکی انجام می‌دهند.

قربانی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در بخش پزشکی فعالیت‌های مختلفی را به روستائیان ارائه خواهند داد، افزود: در بخش درمان و بهداشت مقرر شده تیم دندانپزشکی اقدام به ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان به اهالی روستا می‌کند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه پزشک متخصص و عمومی در این اردوها حضور دارند، ادامه داد: این افراد اقدام به ارائه آموزش‌های پزشکی، بهداشتی و آموزش‌های اصول بهداشتی به مردم به ویژه بانوان خواهد کرد.

*از برگزاری جشن تکلیف تا یادواره شهید و تریبون آزاد

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی در جریان این اردو گفت: قرائت قرآن، برگزاری جشن تکلیف، ارائه مشاوره و روانشناسی و همچنین آموزش خانواده از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

قربانی با اشاره به اینکه حدود 60 تا 70 نفر خانم  در این اردو حضور دارند، ادامه داد: 30 تا  40 نفر آقا نیز در این اردوی جهادی حضور دارند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ارائه آموزش دروس ابتدایی به دانش‌آموزان و روش‌های مختلف از جمله ریاضی و زبان و ... خبر داد و گفت: آموزش کلاس‌های مباحث دینی و فرهنگی در قالب‌های گوناگون نیز برای کودکان خردسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینه عمرانی نیز برای این اردو در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ترمیم و بازسازی مدارس روستاها در این اردو در دستور کار قرار دارد.

بابایی با اشاره به برگزاری یادواره شهید در یکی از این روستاهای بیان کرد: تریبون آزاد با حضور یکی از مسؤولان شهرستانی و مطالبه‌گری مردم در این شهرستان برگزار می‌شود.